Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Paříži je nové enzo. Karbonového superferrari však dorazil jen kus

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - U sériových modelů konstruktéři Ferrari stoprocentně věří hliníku. Nové enzo však bude mít šasi z uhlíkových vláken. Zatím se mu říká Ferrari F70 a už se ví, že o pohon se postará hybridní soustrojí.

Už je to dlouho, co Ferrari představilo poslední superauto. Takové, které se stane legendou. Jako je třeba F40, která letos slaví čtvrt století (vyrábělo se v letech 1987 až 1992). Poslední bylo Enzo, které se představilo přesně před deseti lety na autosalonu v Paříži.

Jeho pokračovatel by se tedy měl představit ještě letos, aby to stihl na kulatiny. Na pařížském stánku maranelleské automobilky tak byl klid jen zdánlivě. Všímavý návštěvník musel proniknout přes obligátní zábradlí, bodyguardy a prozkoumat celou rudou expozici.

A našel. Na čestném místě, v jakési kapličce, je schovaný kus nového supersportu, o kterém se už dlouho mluví a po internetu kolují jeho zamaskované fotky. Ferrari se pochlubilo rámem kabiny a před několika hodinami i obrázkem pohledu do motorového prostoru.

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70

"Pro sériová auta se karbon nehodí. Aby měl takové vlastnosti jaké požadujeme, je třeba ruční výroba. Což je příliš nákladné a pomalé," zní oficiální stanovisko z Maranella. Supersport, který vznikne v omezeném počtu kusů, ale být karbonový musí. Už proto, že karbonové bylo i enzo.

Monokok kabiny je tak celý vyrobený z uhlíkových vláken. Novému Ferrari se zatím říká F70 podle toho, že konstruktéři srazili hmotnost tohoto velkého karbonového dílu na pouhých 70 kilogramů. V porovnání s mytickým enzem je rám o 20 procent lehčí. Torzní tuhost je ale vyšší o 27 a ohybová o 22 procent. Celé auto má vážit pod 1400 kilogramů.

Rám používá čtyři druhy karbonu. Celý je vyrobený ručně a pak upečený v autoklávu (pec s řízenou teplotou a tlakem). Například v oblasti dveří a dalších míst, která jsou nejvíc ohrožena v případě nehody, je použit ultrapevný materiál T1000, jenž se používá na čumáky speciálů pro F1. Spodek chystaného superferrari zase bude krýt kevlar.

Monokok vyvíjeli konstruktéři ve spolupráci s kolegy ze Scuderie Ferrari, stáje F1. Ruku k dílu přidal i Rory Byrne, tvůrce několika mistrovských speciálů z rudé maranellské stáje.

Šéf značky Luca Cordero di Montezemolo o novém superferrari na tiskové konferenci moc neprozradil. O novince se ví, že bude mít hybridní pohon, ve kterém bude famózní dvanáctiválec značky doplňovat elektromotor v systému Hy-Kers. Potvrzuje to i nový oficiální obrázek, který nabízí pohled do motorového prostoru. Kromě tradičních komponent jsou v něm vidět tlusté kabely vysokonapěťového systému. Více o systému Hy-Kers čtěte ZDE

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70. Pohled do

Podle neoficiálních zpráv má dvanáctiválec, který bude uložený za zády posádky, objem 7,3 litru. Půjde o evoluci nového o litr menšího motoru, který využívají sériové modely FF a letošní novinka F12 berlinetta. Motor má mít výkon asi 800 koní. K němu se přidá dalších 120 elektromotoru. Sílu bude přenášet na zadní kola automatická dvouspojková převodovka.

Fotogalerie

První hybridní ferrari všech dob má mít maximální rychlost 355 km/h. Z nuly na stovku zvládne zrychlit za 3,5 sekundy.

Pozorný nizozemský autoblog.nl odhalil přímo na oficiálních fotkách stánku Ferrari na obhlídce Rona Dennise, bývalého šéfa (dnes předsedu představenstva) konkurenčního McLarenu.

Rory Byrne s novým karbonovým prostorovým rámem kabiny chystaného superferrari

Rory Byrne s novým karbonovým prostorovým rámem kabiny chystaného superferrari F70. Pán s prošedivělými skráněmi, který stojí úplně vpravo, je Ron Dennis, předseda představenstva konkurenčního McLarenu.

Britská značka chystá konkurenční projekt hypersportu, který označuje jako P1. Stojí za pozornost, že také mclaren dostane hybridní systém využívající setrvačník (systém Kers). A do třetice nesmí chybět Porsche se svým hybridním, na stejném principu pracujícím speciálem 918 Spyder. K využívání této technologie nutí výrobce stále přísnější emisní předpisy. Více o systému KERS čtěte zde







Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.