V Paříži je nové enzo. Karbonového superferrari však dorazil jen kus

  • 15
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - U sériových modelů konstruktéři Ferrari stoprocentně věří hliníku. Nové enzo však bude mít šasi z uhlíkových vláken. Zatím se mu říká Ferrari F70 a už se ví, že o pohon se postará hybridní soustrojí.

Už je to dlouho, co Ferrari představilo poslední superauto. Takové, které se stane legendou. Jako je třeba F40, která letos slaví čtvrt století (vyrábělo se v letech 1987 až 1992). Poslední bylo Enzo, které se představilo přesně před deseti lety na autosalonu v Paříži.

Jeho pokračovatel by se tedy měl představit ještě letos, aby to stihl na kulatiny. Na pařížském stánku maranelleské automobilky tak byl klid jen zdánlivě. Všímavý návštěvník musel proniknout přes obligátní zábradlí, bodyguardy a prozkoumat celou rudou expozici.

A našel. Na čestném místě, v jakési kapličce, je schovaný kus nového supersportu, o kterém se už dlouho mluví a po internetu kolují jeho zamaskované fotky. Ferrari se pochlubilo rámem kabiny a před několika hodinami i obrázkem pohledu do motorového prostoru.

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70

"Pro sériová auta se karbon nehodí. Aby měl takové vlastnosti jaké požadujeme, je třeba ruční výroba. Což je příliš nákladné a pomalé," zní oficiální stanovisko z Maranella. Supersport, který vznikne v omezeném počtu kusů, ale být karbonový musí. Už proto, že karbonové bylo i enzo.

Monokok kabiny je tak celý vyrobený z uhlíkových vláken. Novému Ferrari se zatím říká F70 podle toho, že konstruktéři srazili hmotnost tohoto velkého karbonového dílu na pouhých 70 kilogramů. V porovnání s mytickým enzem je rám o 20 procent lehčí. Torzní tuhost je ale vyšší o 27 a ohybová o 22 procent. Celé auto má vážit pod 1400 kilogramů.

Rám používá čtyři druhy karbonu. Celý je vyrobený ručně a pak upečený v autoklávu (pec s řízenou teplotou a tlakem). Například v oblasti dveří a dalších míst, která jsou nejvíc ohrožena v případě nehody, je použit ultrapevný materiál T1000, jenž se používá na čumáky speciálů pro F1. Spodek chystaného superferrari zase bude krýt kevlar.

Monokok vyvíjeli konstruktéři ve spolupráci s kolegy ze Scuderie Ferrari, stáje F1. Ruku k dílu přidal i Rory Byrne, tvůrce několika mistrovských speciálů z rudé maranellské stáje.

Šéf značky Luca Cordero di Montezemolo o novém superferrari na tiskové konferenci moc neprozradil. O novince se ví, že bude mít hybridní pohon, ve kterém bude famózní dvanáctiválec značky doplňovat elektromotor v systému Hy-Kers. Potvrzuje to i nový oficiální obrázek, který nabízí pohled do motorového prostoru. Kromě tradičních komponent jsou v něm vidět tlusté kabely vysokonapěťového systému. Více o systému Hy-Kers čtěte ZDE

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70. Pohled do

Podle neoficiálních zpráv má dvanáctiválec, který bude uložený za zády posádky, objem 7,3 litru. Půjde o evoluci nového o litr menšího motoru, který využívají sériové modely FF a letošní novinka F12 berlinetta. Motor má mít výkon asi 800 koní. K němu se přidá dalších 120 elektromotoru. Sílu bude přenášet na zadní kola automatická dvouspojková převodovka.

První hybridní ferrari všech dob má mít maximální rychlost 355 km/h. Z nuly na stovku zvládne zrychlit za 3,5 sekundy.

Pozorný nizozemský autoblog.nl odhalil přímo na oficiálních fotkách stánku Ferrari na obhlídce Rona Dennise, bývalého šéfa (dnes předsedu představenstva) konkurenčního McLarenu.

Rory Byrne s novým karbonovým prostorovým rámem kabiny chystaného superferrari F70. Pán s prošedivělými skráněmi, který stojí úplně vpravo, je Ron Dennis, předseda představenstva konkurenčního McLarenu.

Britská značka chystá konkurenční projekt hypersportu, který označuje jako P1. Stojí za pozornost, že také mclaren dostane hybridní systém využívající setrvačník (systém Kers). A do třetice nesmí chybět Porsche se svým hybridním, na stejném principu pracujícím speciálem 918 Spyder. K využívání této technologie nutí výrobce stále přísnější emisní předpisy. Více o systému KERS čtěte zde