Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když rez sežere mustanga, je k mání úplně nová karoserie

aktualizováno 
Američané si na legendární auta domácí produkce hodně potrpí. Proto na trhu působí hned několik výrobců náhradních dílů na auta z předválečné éry až po modely ze sedmdesátých let minulého století. A řešení mají i pro ty, kterým rez zlikvidovala samotnou karoserii.

Skelet na Ford Bronco | foto: Dynacorn

Nepřekvapí, že v nabídce jsou karoserie na populární sporťáky z přelomu šedesátých a sedmdesátých let jako je Chevrolet Camaro, Ford Mustang a další. Letošní novinkou jsou pak karoserie kupé Fordu z roku 1940 a slavného offroadu Ford Bronco z šedesátých let.

Fotogalerie

Pro výrobu dokonalých karoserií, které jsou identické s originálem a jsou samozřejmě kovové, mají výrobci licence od původních výrobců, v tomto případě od Fordu, v dalších pak od koncernu General Motors.

Repliku karoserie první generace Fordu Bronco přichystala firma Dynacorn. Základní karoserie je bez blatníků, přední masky, dveří a kapoty. Tyto díly a mnohé další se musí zakoupit zvlášť, ale Dynacorn je má všechny v nabídce, stejně jako další díly k tomuto autu.

V blízké budoucnosti by měl Dynacorn nabídnout i karoserii Bronca pick-up s ložnou plochou. Pro příznivce pick-upů z padesátých let již má v katalogu kabinu náklaďáčku Chevy, a to hned v několika verzích od roku výroby 1947 až po o deset let novější verzi.

Ford Bronco první generace z roku 1966

Ford Bronco první generace z roku 1966

Cenu karoserie zatím výrobce neuvádí, můžeme se ale řídit již nabízenými karoseriemi jiných aut. Například kompletní kovová karoserie kabrioletu Ford Mustang z roku 1967 stojí 15 000 dolarů (asi 300 000 korun) a výrobce důrazně dodává, že je to zcela nová karoserie. Stejně jako u bronca ale v ceně nejsou plechy kapoty, blatníků a části přední masky.

Pokud by si tak někdo chtěl z nových dílů postavit kompletní repliku auta, musí počítat se sumou, která výrazně překročí cenu aktuálních modelů Fordu Mustang a dalších nabízených modelů. Na druhou stranu jednotlivé díly nejsou tak drahé, i u karoserií se počítá, že poslouží především jako náhradní díl a další součásti použije zákazník z původního auta.

Karoserie pro Ford coupe 1940 od firmy Dennis Carpenter

Karoserie pro Ford coupe 1940 od firmy Dennis Carpenter

Konkurenční výrobce náhradních dílů na stará auta Dennis Carpenter se specializuje na modely koncernu Ford. Letošní novinkou v nabídce je celá karoserie kupé Ford modelového roku 1940. To je klasické dvoudveřové kupé s výrazně zaoblenou karoserií. Cena karoserie začíná na 11 000 dolarech (asi 220 000 korunách). Kompletní karoserie se všemi díly pak stojí přibližně 15 000 dolarů. Podle přání majitele dokáže Dennis Carpenter dodat karoserii určenou pro původní motor, případně pro použití moderní pohonné jednotky. V nabídce jsou samozřejmě i další náhradní díly.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Ford Transit 2.2/92kw L2H3...
Ford Transit 2.2/92kw L2H3...

r.v. 2013, naj. 398 000 km, diesel
216 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.