Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snový kombík Mercedes CLS Shooting brake vzdává hold astonům

  0:29aktualizováno  0:29
Mercedes, to nemusí být jen důstojná limuzína anebo uhlazený roadster. Značka, kterou vnímáme jako tu z tradičnějších, představila odvážné kombi CLS Shooting Brake.

Mercedes CLS Shooting Brake | foto: Daimler

Průkopnických kroků se Mercedes rozhodně nebojí, před lety znovuobjevil pro automobilový svět čtyřdveřové kupé s modelem CLS. A právě ten, který už brázdí silnice v druhé generaci, dostal další zajímavou karosářskou verzi. Po ladné čtyřdveřové limuzíně s tvary kupé tu je stylový kombík ve stylu Shooting Brake. Vymysleli ho v Anglii, tak musel mít premiéru právě v ostrovním království.

Mercedes CLS Shooting Brake

Poprvé ho ukázali v plné parádě v Goodwoodu, kde se o uplynulém víkendu konal tradiční festival rychlosti. 

Courtesy of Aston Martin

Se svým aston martinem byl sir David Brown nadmíru spokojený. Jednu nectnost ale jeho DB5 přeci jen měl, byl mu příliš těsný pro potřebné lovecké nádobíčko a psy, když vyrážel s přáteli na lov lišek. Čtyřnozí stopaři navíc ohryzávali kožené čalounění sedadel.

Psal se rok 1965 a sir Brown, který automobilku Aston Martin koupil v roce 1947 na základě inzerátu uveřejněného v Timesech, svolal vedení automobilky. Na schůzku přišel se svým labradorem, nechal ho vyskočit na jednací stůl a řekl: "Postavte mi něco, do čeho se vejde." Když Shootihg Brake viděli ostatní zákazníci, zatoužili po něm také.

Aston Martin DB6 Shooting Brake

Aston Martin DB6 Shooting Brake

Že má Aston Martin na stylové "lovecké" kombíky vlastně takový nepsaný patent, uznává i Mercedes. Když svůj shooting brake představoval, neváhal před moderní bílý pavilon zaparkovat hned dva klasické astony: DB5 a DB6 pro lovce lišek. A navrch ještě unikát v podobě shooting braku Reliant Scimitar GTE. 

"Shooting brake, neboli lovecké vozy byly vynalezeny v Anglii, je tedy správné vzdát hold těm, kteří tento zvláštní styl vynalezli," komentoval to Dieter Zetsche, šéf Mercedesu.

Mercedes CLS Shooting Brake

V hlavní roli kufr

Praktická verze CLS brázdí v zahalení už několik měsíců Prahu a najíždí testovací kilometry. Odhalila se právě se začátkem letních prázdnin. Její podobu ale dobře naznačil koncept, který se představil před dvěma roky na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Autosalonová premiéra je naplánovaná na autosalon do Paříže, který otevírá koncem září, na listopad se pak počítá se zahájením prodejů. Objednávky ale budou dealeři brát už v předstihu.

Oproti výchozímu CLS se měnila pouze linie zádi se vstupem do kufru, zbytek zůstal prakticky stejný. Kombík je o 16 mm delší (4 956 mm), šířka je 1 881 a výška 1 413 mm.

V prostoru na pušky a trofeje z lovu je 590 litrů místa, když se sklopí zadní sedadla (auto je pětimístné), naloží se až 1 550 litrů.

Pro kufr budou v nabídce speciality jako unikátní podlaha z dřeva americké třešně, která připomíná podlahu jachty, a navrch ozdoby z porcelánu. Otevírání i zavírání elektromotorky je samozřejmostí.

Mercedes CLS Shooting Brake

Víko kufru je hliníkové, stejně jako další části karoserie (kapota, dveře, zadní blatníky) i skeletu, vývojářům se tak podařilo udržet hmotnost pětimetrového korábu v rozumných mezích. Stěhovavá verze CLS má i přes batoh na zádech skvělý aerodynamický koeficient Cx=0,29.

Nová verze CLS má dostat stejnou nabídku motorů jako už prodávaný sedan oblečený jako kupé. V ceníku budou dva nafťáky 250 CDI (204 koní a 500 Nm) a 350 CDI  (265 k a 620 Nm) a tři benziňáky: 350 (306 k a 370 Nm) a 500 V8 4.7 s výkonem 408 koní a točivým momentem 600 Nm. Silnější z benzinových i naftových motorů mohou dostat i pohon všech kol. Kromě základního benzinového čtyřválce, který jede nejvýš 235, mají všechny verze nastavený omezovač maximálky na 250 km/h.

Komu je to málo, může mít provedení CLS 63 AMG s biturbo osmiválcem o výkonu 525 koní a sedmi stovkami newtonmetrů. To pak tenhle sprintující stěhovák vystřelí z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Ve verzi AMG Performance má 5,5litrový motor dokonce 557 koní a 800 kroutících newtonmetrů. Právě verzi AMG představil Mercedes v Goodwood, za volantem byl šampion německého mistrovství okruhových cestovních vozů DTM Bernd Schneider.







Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.