Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové kupé třídy E od Mercedesu: elegance a skvělá aerodynamika

aktualizováno  9:46
Nový sedan třídy E se předvedl teprve v lednu na autosalonu v Detroitu a už je na světě i odvozené kupé. To se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Nové kupé nahrazuje dosavadní model CLK.

Mecedes-Benz E-Class Coupé | foto: Mercedes-Benz

Nový sedan třídy E od Mercedesu vsadil oproti předchůdci na rovnější linie a ostřejší hrany. Stejně tak i odvozené kupé. Osobitě působí předek dvoudveřového vozu se čtveřicí samostatných světlometů. Ty jsou v duchu celého nového designu ostře řezané.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Jestliže přední část je u kupé oproti sedanu téměř nezměněna (až na novou masku chladiče s dominantní třícípou hvězdou), zadní část je zcela jiná. Elegantně zaoblená střecha se vzpírá ostřejším linkám a má na svědomí nízký součinitel odporu vzduchu – hodnota Cx 0,24 je podle výrobce nejnižší u sériově vyráběného automobilu.

Elegantní kupé zcela postrádá B sloupek. Dveře tak mají oproti sedanu efektní bezrámovou konstrukci. Zajímavě je vyřešeno rozměrné zadní boční okno, které před C sloupkem rozděluje ještě jeden drobný sloupek. Zadek nového kupé vypadá sportovněji než u sedanu, na čemž mají podíl zejména zamračenější světlomety.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Palubní deska nového dvoudveřového mercedesu se oproti sedanu neliší. Samozřejmostí je ale sportovnější tříramenný volant. Ten si lze objednat i do některých verzí původního sedanu. Nová jsou standardně elektricky seřiditelná sedadla, které nabízejí lepší boční vedení. Vzadu by měli najít dostatek prostoru dva dospělí pasažéři.

Pod kapotu nového kupé se zpočátku nastěhuje pětice motorů: tři zážehové a dva diesely. Základ tvoří provedení E250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Přímovstřiková čtyřválcová pohonná jednotka má objem 1,8 litru a na 100 km by měla v kombinovaném provozu spotřebovat sedm litrů benzinu.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Další zážehovou jednotkou je tříapůllitrový vidlicový šestiválec s výkonem 215 kW a maximálním točivým momentem 365 Nm. Toto provedení ponese označení E350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Kombinovaná spotřeba šestiválce je 8,5 litru.

Vrchol tvoří osmiválec s objemem pět a půl litru v modelu E500 Coupé. Osmiválec má nejvyšší výkon 285 kW a točivý moment 530 Nm. Kombinovaná spotřeba dosahuje 10,9 litru na 100 kilometrů.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Slabší čtyřválcový diesel s objemem 2 143 kubických centimetrů v modelu E250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé podává shodný výkon jako základní benzinová pohonná jednotka. Maximální točivý moment je ale 500 Nm. Kombinovaná spotřeba je pouze 5,3 litru.

Výkonnější třílitrový vznětový šestiválec z modelu E350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé má maximální výkon 170 kW a maximální točivý moment 540 Nm. Silnější diesel nabídne kombinovanou spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Nový Mecedes-Benz E Coupé se začne prodávat v květnu. Na německém trhu bude novinka stát v základním provedení včetně daně 44 685 eur. Stejně bude stát i slabší dieselové provedení. Mercedes si za šestiválcový diesel bude účtovat 48 671 eur, benzinový šestiválec bude stát 51 408 eur. Na vrcholný model E500 Coupé si potom němečtí zájemci musí připravit 66 045 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.