Novému Legacy nechybějí speciality všech čistokrevných subaru: stálý pohon všech kol (Symmetrical All-Wheel-Drive) a plochý motor boxer s protiběžnými písty.
Nový sedan stojí na zcela nové podlahové plošině, oproti předchozí generaci je legacy o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší. Převisy karoserie se zkrátily o 45 mm, ale rozvor náprav se prodloužil o 80 mm.
Zvětšil se i kufr, který má širší vstupní otvor. Litráž bohužel nevíme, ale subaru prozradilo, že se tam vejdou čtyři standardní golfové bagy o průměru 9 palců.
Pod kapotou novinky jsou vylepšené motory pro subaru tradiční konstrukce typu boxer. Legacy dorazí na americký trh se třemi typy motorů. Atmosferickým 2,5litrem s výkonem 170 koní, přeplňovaným motorem stejného objemu s 265 koňmi a třílitrem s výkonem 256 koní. Novinkou je bezestupňová převodovka Lineartronic CVT, která bude k mání pro nejslabší motor.
Prozatím není jasné, nakolik se bude evropská verze nového legacy lišit od té americké. Skoro jistě se ale dočkáme i subařího turbodieselu, který je nově v nabídce i v modelu Impreza. "S uvedením Legacy na český trh počítáme na přelomu října a listopadu letošního roku," říká Zdeněk Zikmund, tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky.
Subaru Legacy v číslech | |
délka x šířka x výška x rozvor | 4735 x 1820 x 1505 x 2750 mm |
rozchod kol (vpředu/vzadu) | 1565/1570 mm |
Motory pro americký trh | |
Legacy 2.5i Zdvihový objem: 2457 cm3 Max. výkon/max. točivý moment: 170 k (125 kW) při 5600 ot/min / 230 Nm při 4000 ot/min Převodovka: 6st. manuální / bezestupňová Lineartronic |
|
Legacy 2.5GT turbo Zdvihový objem: 2457 cm3 Max. výkon/max. točivý moment: 265 k (195 kW) při 5600 ot/min / 350 Nm při 2000 až 5200 ot/min Převodovka: 6st. manuální |
|
Legacy 3.6R Zdvihový objem: 3630 cm3 Max. výkon/max. točivý moment: 256 k (188 kW) při 6000 ot/min / 335 Nm při 4400 ot/min Převodovka: 5st. automatická |