Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové legacy - Evropa si počká

  16:08aktualizováno  16:08
Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje. Od tohoto týdne se na něj mohou těšit japonští zákazníci, na trhy starého kontinentu dorazí v lehce poupravené "evropštější" podobě až poté, co si odbude svých pět minut slávy na autosalonu ve Frankfurtu.

Nové legacy bylo kompletně přepracováno - ze svého předchůdce zdědilo pouze 10% dílů. Nové moderní technologie a obrovský zátah "boxerů" pod kapotou slibují kvalitní zážitky za volantem.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého si už Subaru není možné představit. Na výběr bude tradičně ze dvou karosářských verzí: sedan a kombi.

Karoserii nového vozu navrhl ex-designér Fiatu Andreas Zapatinas. Agresivní "čumák", dynamické linie a rázné křivky zádě nenechají diváky na pochybách, že před nimi stojí pravý "závoďák". Šípovitá příď se lehce zakulatila a světlomety dostaly dynamičtější tvar.

Na novém legacy najdeme i několik detailů, které potěší vyznavače vozů německé provenience - například směrovky ukryté ve spodní hraně zpětného zrcátka, nebo "hokejka" zadního sloupku à la BMW, ukončující zadní okno sedanu.

V nabídce Subaru samozřejmě nesmí chybět neméně "ostrý" kombík. Legacy kombi dostalo dynamickou siluetu jako sedan. Rozměrné zadní světlomety a křidélko spojleru napovídají mnohé o jeho zaměření.

Jako dokonalý šperk dotvářející image sportovního vozu působí dvě chromované koncovky výfuku povedeně zakomponované do zadního nárazníku. Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi napovídají dost o péči, kterou novému legacy u Subaru věnovali.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Pro Subaru je typická horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer. Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychadlem s jednou turbínou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2.0 a 2.5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW. Nabídka převodovek zahrnuje pětirychlostní manuál nebo čtyř- či pětirychlostní automat doplněný o funkci sekvenčního řazení Sportshift.

Motory:

Objem:    2,0
Počet válců:   4
Výkon:   103 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 186 Nm při 4400 ot.
Objem:    2,5
Počet válců:   4
Výkon:   123 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 223 Nm při 4000 ot.
Objem:    2,0 TURBO
Počet válců:   4
Výkon:   206 kW při 6400 ot.
Kroutící moment: 343 Nm při 4400 ot.

 

Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje.

Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi jsou více než výmluvné.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Šípovitá příď se lehce zakulatila..

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Samozřejmostí je, pro Subaru klasická, horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer.

Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychydlem s jednou turbinou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2,0 a 2,5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW.



Témata: trh, BMW, Fiat, Subaru


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.