Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové legacy - Evropa si počká

  16:08aktualizováno  16:08
Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje. Od tohoto týdne se na něj mohou těšit japonští zákazníci, na trhy starého kontinentu dorazí v lehce poupravené "evropštější" podobě až poté, co si odbude svých pět minut slávy na autosalonu ve Frankfurtu.

Nové legacy bylo kompletně přepracováno - ze svého předchůdce zdědilo pouze 10% dílů. Nové moderní technologie a obrovský zátah "boxerů" pod kapotou slibují kvalitní zážitky za volantem.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého si už Subaru není možné představit. Na výběr bude tradičně ze dvou karosářských verzí: sedan a kombi.

Karoserii nového vozu navrhl ex-designér Fiatu Andreas Zapatinas. Agresivní "čumák", dynamické linie a rázné křivky zádě nenechají diváky na pochybách, že před nimi stojí pravý "závoďák". Šípovitá příď se lehce zakulatila a světlomety dostaly dynamičtější tvar.

Na novém legacy najdeme i několik detailů, které potěší vyznavače vozů německé provenience - například směrovky ukryté ve spodní hraně zpětného zrcátka, nebo "hokejka" zadního sloupku à la BMW, ukončující zadní okno sedanu.

V nabídce Subaru samozřejmě nesmí chybět neméně "ostrý" kombík. Legacy kombi dostalo dynamickou siluetu jako sedan. Rozměrné zadní světlomety a křidélko spojleru napovídají mnohé o jeho zaměření.

Jako dokonalý šperk dotvářející image sportovního vozu působí dvě chromované koncovky výfuku povedeně zakomponované do zadního nárazníku. Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi napovídají dost o péči, kterou novému legacy u Subaru věnovali.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Pro Subaru je typická horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer. Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychadlem s jednou turbínou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2.0 a 2.5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW. Nabídka převodovek zahrnuje pětirychlostní manuál nebo čtyř- či pětirychlostní automat doplněný o funkci sekvenčního řazení Sportshift.

Motory:

Objem:    2,0
Počet válců:   4
Výkon:   103 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 186 Nm při 4400 ot.
Objem:    2,5
Počet válců:   4
Výkon:   123 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 223 Nm při 4000 ot.
Objem:    2,0 TURBO
Počet válců:   4
Výkon:   206 kW při 6400 ot.
Kroutící moment: 343 Nm při 4400 ot.

 

Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje.

Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi jsou více než výmluvné.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Šípovitá příď se lehce zakulatila..

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Samozřejmostí je, pro Subaru klasická, horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer.

Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychydlem s jednou turbinou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2,0 a 2,5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW.



Témata: trh, BMW, Fiat, Subaru

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz