Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové mini MPV Nissanu: S roomsterem si neNotuje

  12:56aktualizováno  9. února 2006 19:57
V Sunderlandu na severovýchodě Anglie odstartovala výroba malého velkoprostorového nissanu. Koncept tone byl už v roce 2004 autosalonovým mazánkem, ukazujícím budoucnost japonského výrobce. Vůz který se o rok později představil na frankfurtském autosalonu odložil ducha konceptu, pomíchal písmenka ve svém jménu a vyráží do boje jako Nissan Note. Škodě Roomster přibyl další konkurent ještě před oficiální ženevskou premiérou.

Pětimístné mini MPV, svou koncepcí blízké Renaultu Modus (na jehož platformě je postavený), je čtyři metry dlouhé (4080 mm), do výšky narostlo na 154 centimetrů a do šířky zabírá 170 centimetrů. Rozvor je 2,6 metru. Oproti konceptu se toho moc nezměnilo.

Svými rozměry se blíží dosluhující almeře. Note má o něco delší rozvor, je ale přesto kratší. Oproti modusu nabídne více prostoru a sportovnějšího ducha, podle představ automobilky má stát o stupínek výše než renaultí bratranec. Jako žhavý konkurent se jeví mladoboleslavská novinka. Škoda Roomster, která se představí koncem února na ženevském autosalonu, je o třináct centimetrů delší a šest cm vyšší, ale o dvacet milimetrů užší.

I přes MPV tvary se inženýři Nissanu snažili o udržení těžiště vozu co nejníže. V kombinaci s minimálními převisy karoserie je tak, zdá se, o dobré jízdní vlastnosti postaráno.

Nissanu Note nechybí nic z toho, co se v jeho kategorii nosí. Patnáctipalcová kola, čtyři airbagy v základní výbavě, stabilizační systém. Z "vychytávek", které oko nevidí, jmenujme bezklíčkové ovládání vozu, kterým se ze sériových nissanů chlubí například micra. K notu přijdete, vezmete za kliku, otevřete, usednete, knoflíkem nastartujete a odjedete. Klíček ovšem zůstává v bezpečí vaší kapsy.

Note se chlubí jednoduchými, ale o to užitečnějšími drobnostmi. Cestujícím na zadních sedadlech jsou k dispozici sklopné stolečky. Pod rovnou podlahou kufru najdeme devadesátilitrovou schránku na věci, které by mohly lákat nenechavce.

Podlaha kufru má z jedné strany látku, na druhé pak omyvatelný materiál, kterému neuškodí, když na něj cestující uloží mokrá nebo zašpiněná zavazadla. Nechybí sklopná o 16 centimetrů posuvná zadní lavice, v kufru se tak odveze od 280 do 380 litrů zavazadel.

Když posádka vyjme kryt dvojitého dna, vzroste objem zavazadlového prostoru na 437 litrů. Sklopné sedadlo spolujezdce umožňuje převážet předměty až 2,4 metru dlouhé.

Dva + dva
Nabídka motorů zahrnuje dva benzinové a dva dieselové agregáty. Turbodieselové common-railové patnáctistovky z rodiny dCi nabídnou výkony 68 a 86 koní (50 a 63 kW). Benzinové motory mají objemy 1,4 a 1,6 litru. Slabší agregát disponuje výkonem 88 koní (65 kW), silnější pak výkonem 110 koní (81 kW).

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Nissan Note

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.