Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini představilo nové tříválce. Benzinový i vznětový dostanou i BMW

aktualizováno 
Automobilka Mini se pochlubila technikou, kterou chystá pro příští generaci svých vozů. Nejzajímavějšími prvky jsou nové tříválcové motory, které si v příštím mini odbudou svou premiéru. Časem se tyto jednotky dostanou i do některých modelů BMW.

Nový přeplňovaný tříválec pro třetí generaci novodobého mini | foto: BMW Mini

Mini se pomalu připravuje na příchod třetí generace svého legendárního modelu. Světu se představí už 18. listopadu, nyní automobilka poodhalila techniku, kterou bude nová generace používat. Zásadní novinkou budou především motory, které pochází z vývojářských dílen BMW. Právě v novém mini zažijí premiéru běžné verze nových tříválců z Mnichova.

Tři válce v hlavní roli

Nový přeplňovaný benzinový agregát se třemi válci si totiž už odbyl premiéru v sériovém provedení hybridního sporťáku i8, v novém mini se však objeví jeho obyčejnější verze s výkonem 100 kW, tedy 136 koní. Motor bude nadále přeplňovaný, což zajistí  vysoký točivý moment 220 Nm již od pouhých 1 250 otáček za minutu. Funkce Overboost dodá krátkodobě dokonce 230 Nm. Ke skvělým výkonům pomáhají tříválci i přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů Double-Vanos a variabilní rozvod Valvetronic.

Může se hodit

Fandíte vozům Mini? Rádi byste si jeden pořídili? Na Automodul.cz si můžete vybrat z několika desítek nabídek tohoto vozu.

Stejnou techniku dostane i nový dvoulitrový čtyřválec, který bude s výkonem 141 kW (192 koní) patřit na vrchol nabídky nového  mini. Úplnou novinkou je pak vznětový tříválec. Ten má s benzinovým shodný objem 1,5 litru, jeho výkon je 85 kW, tedy 116 koní. Točivý moment je úctyhodných 270 Nm. Mini slibuje, že oproti předchozímu provedení se stejně výkonným motorem bude mít auto vybavené vznětovým tříválcem o sedm procent nižší spotřebu paliva.

U všech nových motorů je prakticky jisté, že se dříve nebo později dostanou pod kapotu některých modelů BMW. Tříválce se nejspíš objeví nejdřív v prvním BMW s pohonem přední nápravy, chystaném modelu 1 GT. Vzhledem k sílícím tendencím downsizingu ovšem můžeme očekávat, že se tyto agregáty časem dostanou i pod kapotu modelů klasické řady 1 a nejspíš i 3.

Lehčí a s lepším podvozkem

Nové mini dostane i nové manuální a automatické převodovky, u manuálu bude nově fungovat automatický meziplyn pro vyrovnání otáček během řazení, automat zase bude schopen podle dat z navigačního systému předvídat, který stupeň bude potřeba zařadit. Auto také dostane vylepšený podvozek. Konstrukce bude shodná s tou současnou, ale dočká se zdokonalení, dojde především ke snížení hmotnosti neodpružených hmot. Novinkou v příplatkové výbavě budou také aktivní tlumiče, které umožní měnit charakteristiku podvozku z vyloženě sportovní až po komfortní.

Nová generace mini bude také lehčí než dosavadní provedení, což by ve spojení s novými převodovkami mělo přinést úsporu paliv napříč motorovou paletou. Zároveň bude auto z hlediska jízdních vlastností ještě agilnější než doposud, a to i přes očekávaný mírný nárůst vnějších rozměrů. Extrémně tuhá karoserie přispěje nejen k lepšímu jízdnímu projevu vozu, ale také k vyšší bezpečnosti. Chodce bude chránit nová aktivní kapota, která bude fungovat při střetech v rychlostech 20–55 km/h.





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.