Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Mitsubishi Lancer zaútočí za dva měsíce

aktualizováno 
Hranatému lanceru je konec, na startu je připraven nový se žraločí tváří. Agresivní mitsubishi se představí v Detroitu začátkem příštího roku. Nejslabší patnáctistovka nabídne 110 koní, chybět samozřejmě nebude ani ostré EVO.

Mitsubishi Lancer | foto: Mitsubishi

Přesně devadesát let od vzniku prvního vozu Mitsubishi (Model-A z roku 1917) spouští tři diamanty Project Global – výrobu globální platformy, určené pro několik modelů po celém světě.

Prvním plodem gigantického projektu je pařížská novinka Outlander II, jako další se počátkem roku 2007 představí na detroitském autosalonu (13. - 21. ledna) po delší době zcela nová generace kompaktního modelu Mitsubishi Lancer sport sedan.

Tvary nového Lanceru se zcela oprošťují od minulosti. Odvážné křivky, navržené designérskými studii Mitsubishi Motors v Evropě a v Japonsku navazují na řeč těla, kterou mluvily již autosalonové prototypy Concept-X a Concept Sportback z roku 2005.

Základní tvary vsadily na kontrast protažené přídě, širokého rozchodu kol a krátké vysoké zadní části a svoje šance zvyšují s pomocí vycizelovaných detailů – charakteristických hlubokých šikmých očí a "žraločí tlamy“, což jsou poznávací znaky současných nových modelů.

Pochopitelně nechybí ani silné odkazy na dlouhá desetiletí špičkových úspěchů v motorsportu. Technika pokročí o mílový krok a bude zcela odpovídat současným trendům.

Hlavní slovo přitom dostane dynamika – narozdíl od některých konkurentů bude nový Lancer klást nepokrytý důraz především na požitek z jízdy. Na světové trhy se bude globální Lancer dostávat od jara 2007, kdy odstartuje v Severní Americe, Evropa se dostane na řadu později s upraveným portfoliem motorů.

Základem pro Evropany bude stodesetikoňová zážehová patnáctistovka, ke standardu na některých trzích bude patřit přeplňovaný zážehový dvoulitr. Dočkáme se samozřejmě i desáté generace legendárního polozávodního modelu Evolution a v neposlední řadě i moderního dieselu.

Project Global
je cestou k návratu značky Mitsubishi mezi nejdůležitější hráče světového trhu. S mnohamilionovými investicemi vzniknou v jeho rámci nové modely s maximální mírou unifikace. Světovou platformu pak použijí v některých modelech i DaimlerChrysler a Hyundai, minimálně v jednom modelu oblékne dokonce i značky koncernu PSA (SUV na bázi nového Outlanderu).

V souvislosti s Project Global přichází i rodina motorů World Engine, zplozená ve spolupráci s DaimlerChrysler a Hyundai. Ty budou v široké škále nabízeny a upravovány na jednotlivých trzích.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.