Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer | foto: Mitsubishi

Nové Mitsubishi Lancer zaútočí za dva měsíce

  • 6
Hranatému lanceru je konec, na startu je připraven nový se žraločí tváří. Agresivní mitsubishi se představí v Detroitu začátkem příštího roku. Nejslabší patnáctistovka nabídne 110 koní, chybět samozřejmě nebude ani ostré EVO.

Přesně devadesát let od vzniku prvního vozu Mitsubishi (Model-A z roku 1917) spouští tři diamanty Project Global – výrobu globální platformy, určené pro několik modelů po celém světě.

Prvním plodem gigantického projektu je pařížská novinka Outlander II, jako další se počátkem roku 2007 představí na detroitském autosalonu (13. - 21. ledna) po delší době zcela nová generace kompaktního modelu Mitsubishi Lancer sport sedan.

Tvary nového Lanceru se zcela oprošťují od minulosti. Odvážné křivky, navržené designérskými studii Mitsubishi Motors v Evropě a v Japonsku navazují na řeč těla, kterou mluvily již autosalonové prototypy Concept-X a Concept Sportback z roku 2005.

Základní tvary vsadily na kontrast protažené přídě, širokého rozchodu kol a krátké vysoké zadní části a svoje šance zvyšují s pomocí vycizelovaných detailů – charakteristických hlubokých šikmých očí a "žraločí tlamy“, což jsou poznávací znaky současných nových modelů.

Pochopitelně nechybí ani silné odkazy na dlouhá desetiletí špičkových úspěchů v motorsportu. Technika pokročí o mílový krok a bude zcela odpovídat současným trendům.

Hlavní slovo přitom dostane dynamika – narozdíl od některých konkurentů bude nový Lancer klást nepokrytý důraz především na požitek z jízdy. Na světové trhy se bude globální Lancer dostávat od jara 2007, kdy odstartuje v Severní Americe, Evropa se dostane na řadu později s upraveným portfoliem motorů.

Základem pro Evropany bude stodesetikoňová zážehová patnáctistovka, ke standardu na některých trzích bude patřit přeplňovaný zážehový dvoulitr. Dočkáme se samozřejmě i desáté generace legendárního polozávodního modelu Evolution a v neposlední řadě i moderního dieselu.

Project Global
je cestou k návratu značky Mitsubishi mezi nejdůležitější hráče světového trhu. S mnohamilionovými investicemi vzniknou v jeho rámci nové modely s maximální mírou unifikace. Světovou platformu pak použijí v některých modelech i DaimlerChrysler a Hyundai, minimálně v jednom modelu oblékne dokonce i značky koncernu PSA (SUV na bázi nového Outlanderu).

V souvislosti s Project Global přichází i rodina motorů World Engine, zplozená ve spolupráci s DaimlerChrysler a Hyundai. Ty budou v široké škále nabízeny a upravovány na jednotlivých trzích.