Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Porsche 911 GT3, více výkonu a rychlosti pro legendu

  15:30aktualizováno  15:30
Na autosalonu v Ženevě představil tradiční výrobce sportovních vozů z německého Stuttgartu nové provedení modelu 911 GT3. Jedná se o nejvýkonnější a nejrychlejší provedení legendárního modelu s atmosférickým motorem.

Porsche 911 GT3 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Stejně jako běžné provedení Porsche 911 se i výkonný model GT3 dočkal vylepšení pro modelový rok 2009. Po vizuální stránce jsou na první pohled odhalitelnou změnou zadní LED světla. I přední bi-xenonové světlomety prošly modernizací. Na zádi nechybí velké přítlačné křídlo a modifikovány jsou vstupy vzduchu.

To zásadní je však ukryto pod kapotou. Tradiční atmosférický šestiválcový boxer má nyní o 200 kubických centimetrů vyšší objem. Motor s objemem 3,8 litru také dostal variabilní časování ventilů VarioCam.

Pohonná jednotka tak díky vyjmenovaným vylepšením poskytuje o 20 koní vyšší výkon a ve středním pásmu otáček také poskytuje vyšší točivý moment. Maximální výkon 435 koní (320 kW) je přenášen pomocí manuální převodovky pouze na zadní kola.

Porsche 911 GT3

Výkonnější pohonná jednotka znamená i lepší akceleraci a vyšší maximální rychlost. Na stovku inovované Porsche 911 GT3 vystřelí za 4,1 sekundy, což je zlepšení oproti předchůdci o 0,2 sekundy. Maximálka je nyní 312 km/h, tedy o 2 km/h vyšší než dříve.

Nové provedení modelu GT3 je nově také vybaveno stabilizačním systémem Porsche Stability Management, který umožňuje vypnout kontrolu stability i kontrolu trakce. Aktivní podvozek PASM zaručuje skvělé jízdní zážitky ve sportovním módu a komfortní svezení v normálním režimu.

Novinkou je i možnost zvětšit světlou výšku na přední nápravě o 30 milimetrů, což se hodí na méně kvalitních vozovkách. Brzdy s nižší hmotností mají lepší ventilaci a lepší účinek. V příplatkové výbavě najdeme i keramické brzdy.

Na většině evropských trzích se začne inovované Porsche 911 GT3 prodávat v květnu. Výrobce oznámil cenu pro německý trh, na kterém bude nejrychlejší atmosférická devětsetjedenáctka stát necelých 117 tisíc eur, tedy v přepočtu přes 3,2 milionu korun.

Porsche 911 GT3
Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Řada 5 2.5 i, Serv.kniha
BMW Řada 5 2.5 i, Serv.kniha

r.v. 2004, naj. 175 621 km, benzín
185 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.