Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Porsche Cayenne: verze S má osmiválec, nebo šestiválec v hybridu

  15:05aktualizováno  15:05
V záplavě ženevských novinek možná trochu zapadla jedna sériová. Je jí nové Porsche Cayenne, které bude pro automobilku velmi důležitým modelem. Nový model zaujme přívětivějším designem a velkou nabídkou motorů.

Porsche Cayenne | foto: Porsche

Nová generace cayenne je opět sourozencem nové generace Volkswagenu Touareg. Oproti předchozímu modelu se toho na první pohled příliš nezměnilo. Výrazně jiná je snad jen zadní část. Ale nové SUV od Porsche celkově vypadá hodně jinak. A podstatně lépe.

Porsche Cayenne

Nejpomalejší cayenne jede maximálně 218kilometrovou rychlostí, vrcholové Cayenne Turbo má nejvyšší rychlost o 60 km/h vyšší.

Nové cayenne je dlouhé 4846 mm, uvnitř je prostornější než stávající generace, zadní cestující mohou sedadla posouvat až o 160 mm. Do kufru naloží obří porsche 670 litrů věcí.

Porsche Cayenne

Celkově působí nový model svěžejším a lehčím dojmem, mohutnost předchozího modelu je ta tam. Pozitivem je výrazné snížení hmotnosti. U modelu Cayenne S je to konkrétně 180 kilogramů oproti předchozí generaci. Místo mastodonta je tak z cayenne moderní svěží SUV se sportovními ambicemi.

Přitom od základních motorizací rozhodně nelze žádné brutální výkony očekávat. Nejslabším motorem bude hned od začátku prodeje Cayenne Diesel. Třílitrový vidlicový šestiválec má výkon 176 kW (240 koní) a poskytuje točivý moment 550 Nm. Spotřeba klesla oproti předchozímu modelu o celých 20 procent – z průměrných 9,3 litru na 100 kilometrů na 7,4 litru.

Druhým výkonnostním stupněm je model Cayenne s zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonu 220 kW (300 koní). S příplatkovou osmistupňovou převodovkou Tiptronic S opět spotřeba klesla o pětinu oproti předchozí generaci. Teď činí 9,9 litru na 100 kilometrů.

Cayenne S ve dvou verzích

Dalším modelem v řadě bude technicky nejzajímavější model celé řady. Cayenne S Hybrid kombinuje třílitrový zážehový šestiválec přeplňovaný kompresorem s elektromotorem. Spalovací motor dává výkon 245 kW, tedy 333 koní. Pokud jsou vám jeho konstrukce i výkon povědomé, máte pravdu, jde o stejnou jednotku, která pohání Audi S4.

V cayennu ale motoru navíc pomáhá elektromotor o výkonu 34 kW (47 koní). Spojené ústrojí má točivý moment 580 Nm již od tisíce otáček za minutu.

Porsche Cayenne

Jízdní výkony jsou prakticky shodné s další variantou, Cayenne S. Hybrid k tomu přidává nízkou spotřebu, pouze 8,2 litru na 100 kilometrů. Do rychlosti 60 km/h je vůz schopen jet plně na elektrický pohon, motor se může v určitých případech (třeba při jízdě z kopce) automaticky vypínat až do rychlosti 156 km/h. Toto pohonné ústrojí jsme již před časem vyzkoušeli v prototypu předchozí generace terénního porsche. - čtěte: Porsche na baterky: první svezení s hybridním Cayennem S

Nevýhodou hybridního cayenne bude jeho vysoká cena, která je téměř o 160 tisíc vyšší než cena běžného Cayenne S. Ani to nebude zcela levnou záležitostí. Za 1 985 tisíc korun dostanete v "obyčejném" Cayennu S osmiválec s objemem 4,8 litru a výkonem 385 koní. Tabulková spotřeba je 10,5 litru na 100 kilometrů.

Porsche Cayenne

Pět set koní za tři miliony

Nejvýkonnější a nejdražší variantou je za 3 129 000 Cayenne Turbo s nadvakrát přeplňovaným osmiválcem o výsledném výkonu 368 kW, tedy 500 koní. I jeho spotřeba klesla ve srovnání s předchozí generací o 23 % na 11,5 litru na 100 kilometrů.

Základní šestiválcové benzinové cayenne stojí 1 524 tisíc korun, dieselové vyjde na 1 598 000. Prodej odstartuje v květnu.

Porsche Cayenne




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.