Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové šestkové BMW se představuje. Zatím jen s plátěnou střechou

  12:15aktualizováno  12:15
Nové BMW 6 Cabrio představil výrobce ještě před premiérou kupé. Dva silné motory nabídnou dostatek výkonu, design je uhlazenější a auto je větší než dosavadní model. Bavorský výrobce navíc zachoval klasickou plátěnou střechu.

BMW 6 Cabrio | foto: BMW

Nejlevnější kabriolety na trhu dnes stojí od půl milionu korun výše. U kabrioletu odvozeného z šestkového BMW je to ale stěží první splátka leasingu. Už z toho je jasné, že nové šestkové kabrio není pro každého a na druhou stranu nabídne nevšední zážitky.

BMW 6 Cabrio

Výrobce nyní překvapivě představil sériové kabrio ještě před oficiální premiérou základního kupé. Uzavřenou verzi BMW přitom vystavilo už před dvěma měsíci na autosalonu v Paříži. Na oficiální odhalení finální podoby kupé si tak musíme ještě nějaký čas počkat.

Co ale důležité je, že nové šestkové kabrio si zachovalo tvář velkého kabrioletu s plátěnou střechou a silným motorem pod kapotou. V nové verzi navíc přidává pohledný design s opticky nižším pontonem, který je rozhodně uhlazenější, než tomu bylo u předchozí generace. Tu měl ještě na starosti tým šéfdesignéra Chrise Bangla, což šlo lehce poznat podle přední a zadní části auta. Nová šestka má tyto partie střídmější, řekněme méně agresivní. Majestátnost velkého kabria ale byla bezezbytku zachována.

BMW 6 Cabrio

Větší ve všech směrech

Mimo jiné i proto, že novinka narostla oproti dosavadnímu modelu téměř ve všech směrech. Je o 7,5 centimetru delší a o stejnou hodnotu narostl i rozvor. Skoro o čtyři centimetry narostlo nové kabrio do šířky a pouze výška auta se snížila o centimetr. S rozměry 4,89 × 1,89 × 1,36 metru a rozvorem 2,85 metru je novinka opravdu velké auto.

Kabina poskytne solidní prostor čtveřici pasažérů a ti vzadu se nebudou krčit jak na trestné lavici. Dokonce i kufr má solidní objem 300 litrů a to při stažené střeše. Se zataženou střechou to je ještě o padesát litrů víc. A s tím se už lze vydat i na kratší dovolenou.

BMW 6 Cabrio

Bez ohledu na módu pevných skládaných střech, která zcela opanovala segment kabrioletů nižší střední a střední třídy, si BMW 6 kabrio zachovalo plátěnou skládací střechu. Je vytvořena z několika vrstev materiálu a lze ji sklápět a nasazovat i během jízdy, limitem je rychlost do 40 kilometrů za hodinu. Střecha se složí za 19 sekund a natáhne za 24 sekund, vše samozřejmě na jeden stisk tlačítka za pomoci elektromotorků.

Výrobce se chlubí novým tvarem střechy s protaženými zadními sloupky a samostatně sklápěcím zadním oknem s vyhříváním. A z fotografií to opravdu vypadá, že se designérům podařilo přiblížit vzhled kabria ke kupé.

BMW 6 Cabrio

Nový head-up displej

Výrobce slibuje tři barevné varianty střechy a karosérie bude na výběr vedle dvou pastelových barev i v sedmi metalických odstínech. Ještě větší porci vlastních přání budou moci zákazníci projevit v interiéru. Ten je standardně kožený, ale za příplatek budou speciální varianty kůže Nappa, lze si přát dvojité prošití kůže nebo kožené polstrování palubní desky a části dveří.

V interiéru může mít zájemce prakticky cokoliv, na co si lze dnes u auta vzpomenout, možná i ještě něco navíc. Za zmínku ale rozhodně stojí nová verze head-up displeje, který promítá důležité informace na čelní sklo. V novém kabriu bude poprvé použita jeho nová generace s lepší grafikou, prostorovým zobrazením a více informacemi. Mezi další lahůdky patří dálková obsluha některých funkcí, přístup na internet a nespočet dalších vychytávek za jistě tučné příplatky.

BMW 6 Cabrio

Výkonu na rozdávání

Pod předlouhou přední kapotou budou z počátku na výběr dva motory. Slabší řadový šestiválec má objem tři litry, má dvojité přeplňování a typové označení 640i. Výkon 235 kW je dostatečný, stejně jako točivý moment 450 Nm, který je dostupný od 1 300 až do 4 500 otáček. Silnější osmiválcový motor nese typové označení 650i, ale objem je 4,4 litru. Opět má dvojité přeplňování, s kterým poskytuje maximální výkon 300 kW a točivý moment 600 Nm, který je dostupný od 1 750 do 4 500 otáček. U obou motorů je standardně dodávaná osmistupňová automatická převodovka, později by měla být dostupná i šestistupňová manuální převodovka.

Se silnějším motorem vystřelí šestkové kabrio z nuly na stovku za pět sekund, slabší motor k tomu potřebuje o sedm desetin sekundy delší čas. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 kilometrů za hodinu. A spotřeba? Papírová je velmi dobrá, slabší motor má kombinovanou spotřebu 7,9 litru na sto kilometrů, silnější pak 10,7 litru. Aby byly tyto údaje reálné i v praxi, dodává BMW systém Start&Stop, regeneraci kinetické energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem a další spořící specialitky.

Špičkový podvozek

Pro silné motory muselo BMW připravit adekvátní aktivní podvozek z hliníkových slitin. Za příplatek může být podvozek adaptivní a v nabídce bude i aktivní natáčení zadních kol. Do šedesátikilometrové rychlosti se zadní kola natáčí proti předním, což například zmenšuje poloměr otáčení o půl metru. Nad uvedenou rychlostí se zadní kola natáčí rovnoběžně s předními.

Nové BMW 6 Cabrio se začne prodávat na jaře příštího roku a výrobce zatím neuvedl cenu. Pokud by se příliš nelišila od dosavadního šestkového kabria, tak si případní zájemci musí připravit zhruba 1,8 až 1,9 milionu korun za verzi se slabším motorem. Ovšem s bohatou příplatkovou výbavou se cena jistě může vyšplhat o pěkných pár stovek tisíc korun nahoru.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.