Vůz, po kterém je poptávka zejména na asijském trhu, doplní stávající menší SUV Yeti, které se od příštího roku bude prodávat v modernizované podobě. Tu odhalí ještě letos na konci roku.
Většímu bratrovi úspěšného yetiho se podle neoficiálních informací říká Snowman, tedy Sněhulák, bude mít pěti a sedmimístnou verzi a má sdílet techniku s úspěšným Volkswagenem Touareg.
Chce konkurovat hlavně modelům Kia Sorento a Hyundai Santa Fe. Kromě jména Snowman se spekuluje i o dalších jménech. Německý Auto Motor und Sport přišel se jménem Smoov', které má Škoda i registrované u Úřadu průmyslové vlastnictví. Značka má ovšem zapsaná i jiná jména, která by velkému SUV pasovala, třeba i QBIG, Spaceliner (obě od roku 2003), později Fourroad nebo Polar.
S výrobou sněhuláka má podle neoficiálních informací souviset letošní rozšiřování závodu Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku.
Další plány
Firma, která jen letos hodlá představit osm nových modelů nebo modernizovaných verzí, nebude v modelové ofenzivě polevovat ani příští rok.
Na trh uvede octavii v provedení na zemní plyn, lehce terénní Octavii Scout a koncem roku 2014 představí novou generaci fabie. Nová fabia má být nižší a širší než stávající model. Podle informací iDNES.cz o nové Fabii Combi při předváděcích jízdách vedení celého koncernu VW prohlásil Ferdinand Piëch, šéf dozorčí rady, že to bude nejkrásnější auto celého koncernu.
V roce 2015 přijde nová generace superbu a pravděpodobně by automobilka měla mít jasno ohledně nástupce modelu Roomster. Tím by mohl být menší velkoprostorový vůz kategorie MPV. Objevit by se mohl rovněž sériový elektromobil.
Zatím poslední letošní novinkou Škody je nová Octavia RS. Nejrychlejší a nejvýkonnější Octavia všech dob má v benzinové verzi výkon 220 koní a maximální rychlost 248 km/h. Ve Škodě přitom prý uvažují o tom, že by zájemcům nabídli možnost továrního zvýšení výkonu. Sportovní verze RS tvoří asi sedm procent prodejů octavií. Jen v Česku jezdí 3 500 sportovních octavií první a druhé generace. RS třetí generace je již u obchodníků. Proti předchůdci zlevnila o 50 tisíc korun na necelých 620 000 Kč.
V září na autosalon ve Frankfurtu mladoboleslavský výrobce přiveze novou karosářskou verzi loňské novinky rapid pod označením Spaceback.
Cílem je 1,5 milionu aut
Škoda v současnosti nabízí sedm modelových řad. Do roku 2018 chce prodávat ročně 1,5 milionu aut.
Provozní zisk Škoda Auto se v prvním pololetí letošního roku snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Více o výsledcích Škody čtěte zde
Automobilka již dříve uvedla, že dodala zákazníkům v prvním pololetí 464 600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky ovlivnilo hlavně zahájení výroby nových modelů Octavia a Superb.