Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové srdce pro mondeo

  12:56aktualizováno  12:56
Ford Mondeo modelového roku 2004 byl poprvé představen na letošním autosalonu v Brně. Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva.
Ford Mondeo po faceliftu

Ford Mondeo po faceliftu - Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva. | foto: Ford

Drobný facelift karosérie se týká především předního nárazníku, masky vozu a koncových svítilen. Na automobilu přibylo ve vyšších výbavách množství chromu, který našel uplatnění i v interiéru, například v podobě chromových kliček dveří nebo ovladačů výdechů ventilace.

Příplatková výbava byla rozšířena o "dřevěný paket" jehož součástí je volant vyvedený v kombinaci dřeva a kůže, dřevěná hlavice řadicí páky a doplňky středového panelu z téhož materiálu.

Mondeo může být vybaveno i navigací (zatím nelze v ČR použít) a koženým čalouněním, které je součástí nového, nejvyššího stupně výbavy Ghia Executive. V zimních měsících potěší vyhřívání sedadel vč. zadních. Nově je možné využít i odvětrávání sedadel, které za horkých letních dnů zabraňuje nepříjemnému pocení.

Nově se Ford Mondeo nabízí v šesti stupních výbavy. Na základní provedení "Core" navazuje varianta "Trend". Následně se výbava dělí na sportovně laděné modely a luxusní provedení. Sportovně pojaté vozy se dodávají ve výbavě "Sport", což je nově zařazený stupeň výbavy, nebo pod označením "ST220". Luxusní provedení je k dostání stále pod názvem "Ghia", avšak maximální výbava je nyní označena "Ghia Executive" (tradičně s koženým čalouněním sedadel).

Mondeo dostalo také nový zážehový motor Duratec SCi (Smart Charge injection) o objemu 1,8 litru s výkonem 96 kW (130 k). Šestnáctiventilový čtyřválec vybavený systémem přímého vstřikování benzinu je propojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Stejně jako u přeplňovaného vznětového motoru se systémem common-rail se i zde palivo vstřikuje přímo do spalovacích prostorů namísto do sacího potrubí. Výsledkem je úspora paliva, která činí za normálních podmínek asi 6 až 8 procent. Výraznější úsporu agregát vykazuje v oblasti nižších otáček.

K hlavním charakteristickým rysům celohliníkového motoru Duratec SCi patří:
- přímé vstřikování benzinu do spalovacích prostor
- speciálně tvarované písty umožňující zažehnutí i velmi chudé směsi
- vstřikovací systém, který pracuje s tlaky až 120 barů
- sací systém s nastavitelnými lopatkami v sacím kanálu každého válce, které zaručují dobré rozvíření směsi
- výfukový systém s dvojicí třícestných katalyzátorů a zásobníkovým katalyzátorem, který slouží k zachycení částic NOx
- výkonný zapalovací systém s indukčními cívkami pro každou zapalovací svíčku
- zapalovací svíčky se čtyřnásobnou elektrodou, která zaručuje spolehlivé zažehnutí i chudé směsi

Ford Mondeo poháněný motorem Duratec 1.8 SCi zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207 km/h. Automobil dosahuje průměrné spotřeby paliva 7,2 l/100 km. V městském provozu si vůz řekne o 9,9 l/100 km, mimo město pouze o 5,7 l/100 km. Ford Mondeo s novým motorem 1.8 SCi je k dispozici pouze v provedení Ghia (vč. Ghia Executive) a jeho cena začíná na částce 759 900 Kč.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.