Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Forester: lesní muž po další převýchově na SUV

  14:52aktualizováno  14:52
První, ne moc vzhledný, ale o to robustnější a skvěle jezdící forester se představil v roce 1997. Ve stávající verzi je to žádané a velmi povedené SUV, nová generace na něj vzhledem i charakterem navazuje.

Subaru Forester

Nové Subaru Forester se představí v Japonsku 13. listopadu. Čtvrtá generace modelu, který se od rustikálního zvýšeného kombíku proměnil na klasické SUV, dostane ceněný symetrický pohon všech kol. Test aktuální generace foresteru čtěte zde

Nový forester oproti předchůdci o tři centimetry narostl. "Má působit mohutněji, aby uvolnil místo pro Subaru XV, které má být nabídkou pro zájemce o menší SUV nebo crossover," vysvětluje pro iDNES.cz mluvčí českého zastoupení Subaru Zdeněk Zikmund.

Může se hodit

Zamilovali jste se do aut značky Subaru? Tak si ho kupte. Pestrou nabídku aut k prodeji najdete na Automodul.cz/Subaru.

Nový forester je dlouhý 4 595 mm, široký 1 795 a vysoký 1 695, evropské provedení se může trochu lišit, protože pravděpodobně dostane jinak tvarované nárazníky. Rozvor mezi sedmnácti, případně osmnáctipalcovými koly (225/60 17, 225/55 18) je 2 640 mm.

Pod kapotou se u japonských verzí objeví tradiční benzinové boxery. Dvoulitrové motory s protiběžnými písty budou k mání v atmosférické (109 kW/148 koní a 196 Nm) i přeplňované verzi (206 kW/280 k a 350 Nm). Pro Evropu Subaru určitě připraví i verzi s turbodieselem.

Atmosférický benziňák bude spolupracovat s šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým variátorovým automatem CVT. Turbo dvoulitr bude k mání jen s CVTčkem, jsou to ale všechno specifikace pro japonský trh. Evropská skladba modelů se bude o něco lišit.

Do Česka nový forester dorazí na jaře příštího roku. Podle Zdeňka Zikmunda by to mělo být v březnu. "Stávající forester se teď doprodává s dvacetiprocentní slevou," dodává.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.