Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

  6:37aktualizováno  6:37
Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.

Subaru XV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kdysi Subaru dělalo imprezu, modrý sedan se zlatými koly, který sbíral v rally jeden úspěch za druhým. To byla ovšem vrcholová verze, zdobící na plakátu nejeden klučičí pokoj nebo tovární skříňku. Obyčejná impreza ale jezdila taky moc hezky, dodnes na ní nedají mnozí dopustit.

Pak se ale Japoncům povedlo zachytit nástup módy crossoverů a přes oplastovanou verzi Impreza XV došli k samostatnému modelu – radikálně zvýšenému hatchbacku, který klame tělem, ale mimo asfalt překoná leckteré SUV.

Letos nastupuje druhá generace Subaru XV, která v zásadě není ničím jiným než o kousek zcivilizovanějším konceptem z loňského roku. Ostatně XV se představilo už před šesti lety, a tak má navzdory dvěma faceliftům oprávněný nárok na modelovou obměnu.

Subaru XV

Automobilka s ní přichází a slibuje vylepšení v typicky japonském technicistně „matematizovaném“ duchu - nižší těžiště a větší tuhost karoserie jsou parametry, které běžný uživatel jen těžko rozezná. Komfortnější ladění podvozku a přítomnost elektronické parkovací brzdy místo konvenční pákové, jsou však již věci rozpoznatelné na první pohled.

Co překvapí, je důraz na atmosférické motory. Větší levorg již přepřáhl na 1,6litrový čtyřválec turbo se 125 kW, XV zůstává na svých atmosférických dvou litrech, které alespoň posílilo ze 110 na 115 kW. Nejedná se ale jen o přeprogramování řídicí jednotky, motor je lehčí a má proti předchozí generaci XV 80 % dílů nových nebo upravených.

Standardem v tomto případě bude již tradičně CVT převodovka se sedmi přednastavenými převody a pohon všech kol doplněný o funkci pro jízdu v terénu X-Mode. Vektorování točivého momentu navíc pomáhá efektivněji využít pohonu všech kol pro zlepšení ovladatelnosti v zatáčkách.

Fotogalerie

Jako alternativa se podle neoficiálních informací nabídne poměrně kuriózní spojení 1,6litrového turbočtyřválce pohánějícího navzdory podélnému uložení přední kola a elektromotoru roztáčejícího ta zadní.

Subaru se pyšní zvýšením tuhosti karoserie o 70 až 100 %, tužšími silentbloky a o polovinu menšími náklony karoserie. Její pevnější svary a upravená konstrukce pomocných rámů mají potlačit přenos vibrací od podvozku do kabiny. Navíc má ostřejší převod řízení, což má zlepšit pocity z řízení. I přes zachování světlé výšky 220 mm se podařilo o 5 mm snížit těžiště vozu.

Vnější rozměry 4465 x 1800 x 1595 mm znamenají zvětšení délky i výšky o 15 mm a rozšíření karoserie o 20 mm. Nejvýraznějším rozdílem je tak prodloužení rozvoru o rovné tři centimetry na 2665 mm. Zvětšení vnitřního prostoru výrobce neslibuje, nicméně uvnitř čeká multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a sedadla s oranžovým prošitím, které ladí k jednomu z odstínů karoserie, barvě Sunshine Orange.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Najdete na iDNES.cz