Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové téma divokých snů: závodní Porsche 911 vyráží na silnice

  10:00aktualizováno  10:00
Legendární Porsche 911 vyjíždí s doposud nejobjemnějším motorem. Atmosférický čtyřlitr pochází ze závodního auta a má výkon 368 kW. Odlehčená karoserie má díly z karbonových vláken a zadní okno z plastu.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 | foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude pořádným trhačem asfaltu. Je to ve své podstatě civilní verze závodního GT3 RSR s homologací pro běžný provoz na silnicích. Porsche nesáhlo po dnes tak oblíbených turbodmychadlech a postavilo opravdu rychlé auto se silným atmosférickým motorem a velmi nízkou hmotností.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Kvůli úspoře každého kilogramu má novinka karbonové přední blatníky i kapotu, sklo v zadním okně muselo přenechat místo plastu a úspornou kúrou prošel i interiér auta. Místo navigace a audia je ve středovém panelu přístrojové desky jen odkládací schránka, sedadla jsou skořepinová a na odtučňovací kúru musely i koberečky.

Díky pořádné dietě se GT3 RS 4.0 dostalo na pohotovostní hmotnost 1 360 kilogramů, což je výborná hodnota. Poměr výkonu a hmotnosti se tak podařilo srazit pod tři kilogramy na jednoho koně, konkrétně na 2,72 kg/k.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

 

Úpravou prošel i podvozek a design karoserie. V prvním případě výrobce použil díly ze závodních vozů, v druhém pozměnil přední nárazník se spoilery pro větší přítlak přední nápravy. Poháněnou zadní pak k zemi tlačí velký spoiler s bočnicemi a celkově auto sedí hodně nízko, na což si budou muset majitelé na tuzemských silnicích dávat pořádný pozor.

Nové porsche se bude nabízet v módní bílé barvě s polepy v podobě tenkých červených linek. Auto tak bude nepřehlédnutelné a jasně odlišitelné od ostatní produkce výrobce. Zezadu bude případné zájemce o předjíždění strašit dvojice mohutných koncovek výfuku a především nezaměnitelný zvuk plochého šestiválce. Dnes již ale vodou chlazeného – motory chlazené vzduchem Porsche opustilo v předminulé dekádě.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Samotný motor má objem čtyři litry, čímž se stal nejobjemnějším motorem, který Porsche kdy do modelu 911 zabudovalo. Motor je se zadní nápravou spojen manuální šestistupňovou skříní s okruhovým odstupňováním převodů, která musí přenést výkon 368 kW a točivý moment 460 Nm. Výkon vrcholí v 8 250 otáčkách, tedy v místech, kam se většina ručiček otáčkoměrů v běžných autech nikdy nepodívá, leda tak naposled v životě. Motor GT3 RS je ale na podobné výkony připraven velmi dobře. Ze závodního modelu má kované písty, titanovou ojnici nebo klikovou hřídel.

Výkonný motor uděluje autu výbornou dynamiku. Na stovku nové Porsche 911 GT3 RS 4.0 vystřelí za 3,9 sekundy a na dvoustovce je za výborných 12 sekund. Maximální rychlost výrobce neuvádí, ale třístovka rozhodně nebude nedosažitelnou metou.

Nové porsche si budou moci pořídit i čeští zákazníci. K mání bude od června za kulatých 4,5 milionu korun bez příplatkové výbavy. Případný zájemce by ale s objednávkou neměl otálet, vyrobeno totiž bude pouze 600 kusů. Z nového porsche se tak jistě stane vyhledávaná sběratelská specialita, jejíž cena časem ještě poroste.

Autoři:


Témata: BMI, Dieta, Porsche


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.