Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové testy dětských sedaček: protisměrné uspěly při čelním střetu

  14:00aktualizováno  14:00
Nejnovější testy autoklubů západní Evropy přinášejí výsledky deseti dětských autosedaček. Novinkou jsou sedačky pro děti do čtyř let, které se umísťují proti směru jízdy. Ukázaly své kvality hlavně při čelním crash testu. Protisměrné sedačky jsou jinak běžně užívané u nejmenších dětí do jednoho roku.

Test dětských sedaček | foto: ADAC

Podzimní test deseti nových modelů navazuje na velké srovnání z letošního jara. V každé kategorii se mezi desítkou zkoušených sedaček najdou kvalitní, bezpečné. Autokluby zkoušejí bezpečnost při crash testech, hodnotí jednoduchost instalace, komfort pro děti a náročnost údržby.

Na testu se podílela také německé spotřebitelská organizace Stiftung Warentest, která připomíná hlavní důvody pro používání dětských zádržných systémů: "Riziko poranění je vysoké. Náraz v rychlosti 50 km/h odpovídá pádu z třetího patra. Proto mohou děti cestovat v autech jen ve speciálních sedačkách. Obzvláště dobře dopadají v testech takové, které využívají systém isofix."

Tentokrát však uspěla také sedačka pro úplně nejmenší děti, o jejíž spojení s autem se stará jen bezpečnostní pás. Bez použití kovových úchytů isofix. Jmenuje se Römer Baby Safe Sleeper a je určena předčasně narozeným dětem.

Novinky se dočkala také třída sedaček pro děti do 4 let nebo 18 kilogramů. Dosud se mezi nimi nabízely výhradně takové, které se připevňují ve směru jízdy. Dvě firmy však nyní přišly s protisměrnými sedačkami. Jedná se o produkty Wavo Fix XL Isofix a Recaro Polaric. Výborné výsledky při čelních crash testech však vyvažuje několik záporů.

Děti ve věku od jednoho roku si cestování autem mnohem více užijí, když mohou sledovat okolí podobně jako dospělí, s nimiž jsou v běžných sedačkách více v kontaktu. Každý rodič ví, jaké je to, cestovat s nudícím se dítětem.

Protisměrná sedačka v této třídě je navíc rozměrná a vyžaduje více místa, problém je také s prostorem pro nohy malých cestujících.

Z těchto důvodů se řada dalších výrobců sedaček do protisměrných systémů nepouští. Zájemcům o koupi autosedačky se vyplatí prostudování výsledků třeba i několika srovnávacích testů z poslední doby, aby si udělali obrázek o té kategorii, do níž dítě právě dorůstá.

Zdaleka však nestačí vybrat bezpečnou sedačku, neméně důležitá je její instalace do auta. Ne všem řidičům a řidičkám se to daří. Ukázal to nedávný průzkum německého autoklubu ADAC. Jeho zástupci kontrolovali, zda rodiče přivážejí děti ráno ke školám správně připoutané. 26 procent školáků nesedělo v sedačce vůbec a 11 procent dětí nebylo v sedačce usazeno předpisovým způsobem.

ADAC testy dětských autosedaček 2008 bezpečnost obsluha komfort údržba hodnocení ADAC
do 10 kg (+), do asi 1 roku
Römer Baby Safe Sleeper ++ + + + +
do 13 kg (0+), do asi 1,5 roku
HTS Besafe Izi Sleep Isofix + + + + +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix Isofix + + + 0 +
Bugaboo Carseat + + 0 + +
do 18 kg (0/I), do asi 4 let
Wavo Fix XL Isofix + + 0 + +
9-18 kg (I), asi 1-4 roky
Römer King Plus + + + + +
Recaro Polaric + 0 0 + 0
Wavo Fix XL 0 + + + 0
15-36 kg (II/III), asi 4-12 let
Römer Kid + ++ + + +
Casualplay Protector Fix + + + 0 +

hodnocení
++ výborný
+ dobrý
o uspokojivý
& dostatečný
- nedostatečný

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.