Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nového passata přinese nejdřív příští rok

  10:25aktualizováno  10:25
Volkswagen Passat je již tradičně modelem, který je velmi žádaný a oblíbený mezi tuzemskými zákazníky. Na veřejnost proniklo několik fotografií jeho nové generace, která by měla být představena během roku 2004.

Tvarově bude nový Passat menším bratříčkem luxusního Phaetonu. Oproti stávající generaci by měl narůst o 10 cm do délky až na 4,8m.

Novou podvozkovou platformu bude sdílet s koncernovou příbuznou od Audi. Podvozek bude charakterizován vysokou tuhostí a bude využívat inovativní konstrukce náprav. Nová karoserie umožní zabudování nových motorů příčně, na rozdíl od nynějšího podélného uspořádání.


O tom že VW míří s Passatem "velmi vysoko" svědčí i plánovaná varianta s motorem W8 o objemu 4 litrů o maximálním výkonu 275kW(369koní). Závodníci, kterým bude i toto málo, snad uspokojí extrémní varianta se dvěma turbodmychadly, které ze tohoto osmiválce "dostanou" až 400koní(298kW).

Toto provedení by, dle předběžných informací, mělo nést označení R40 a navázat tak na R32 Golf. VW chce tímto provedením soupeřit s BMW řady "M", Audi řady "S" a v neposlední řadě s AMGéčky od Mercedesu.


Z "normálnějších" motorů jmenujme 1,8 turbo s výkonem 180 koní/134kW, 1,6 102koní/76kW a pak známá a úspěšná TDíčka 130/150 koní (97/112kW) v nabídce by se měl pro potřeby autopůjčoven a velkoodběratelů též objevit diesel 1,9 o výkonu 100 koní/74,5kW.


V případě převodovek by k revoluci též dojít nemělo v nabídce budou opět 5 a 6 stupňové manuální, automatické Tiptronic. Zapomenout nesmíme, ani na verzi 4motion s pohonem všech kol.


Dodejme, že karoserie bude v obvyklých variantách sedan a kombi.

Na závěr námět k diskuzi:


Passat se tlačí tam, kam nepatří

Stejně jako "lidový vůz" Volkswagen Golf už není vozem, který Evropu staví na kola a je bestsellerem mezi nejširšími vrstvami evropských řidičů, stává se i další model Volkswagenu využívající legendární označení Passat, vozem tlačícím se do segmentu luxusních manažerských vozů, kde nemá, díky své historické pozici, co pohledávat.


Lidové vozy z Wolfsburgu si zkrátka začínají hrát na něco, co alespoň dle jména a historie nejsou. Golf na přelomu 70. a 80. let "tahal" VW z  krize, byl vozem pro široké vrstvy, jeho úspěch a poslání bylo přirovnáváno k legendárnímu broukovi. ještě začátkem 90, let se o tomto segmentu automobilů mluvilo spíše jako o Golf-kategorii.

Dnes je však jeho čtvrtá generace pouze předraženým  pohrobkem, který rozhodně není důstojným nástupcem svých předchůdců. Golf v tomto klíčovém segmentu rozhodně neláme rekordy prodejnosti. Po více než dvacetiletém období úspěchů, kdy byl nejprodávanějším vozem Evropy, jej sesadil z trůnu Peugeot 206.  Šéfové automobilky jistě čekají jako na smilování na rok 2003, kdy slíbili představit pátou generaci Golfu a budou se jistě velmi modlit, aby byl opět miláčkem davů.

Volkswagenu prostě, alespoň co se Golfu týká, ujel vlak. Pravděpodobně se už nikdy nestane etalonem své třídy. Ozývají se hlasy, že namísto nesmyslných projektů typu W12 Nardo, Bugatti a mnohých dalších měl VW investovat těchto několik miliard marek do vývoje Golfu. Za takových okolností by pravděpodobně, alespoň v Evropě, nejezdilo jiné auto střední třídy nežli Golf.


Podívejme se nyní na druhé "kvítko" Volkswagenu - VW Passat. Tento model, i u nás velmi oblíbený, je dalším příkladem megalomanské strategie automobilky. Passat se během několika málo let dostal do pozice manažerského vozu přizpůsobujícího se nesmyslnému trendu neustálého narůstání do šířky, výšky, či délky.

Snaží se prosadit do společnosti klasických značek tohoto segmentu reprezentovaných kupříkladu BMW či Mercedesem. A ruku na srdce, který z managerů v  západní Evropě je ochotný jezdit v "lidovém voze", v tomto segmentu už se na peníze zase tolik nehledí, takže cenová výhodnost Passatu oproti konkurentům jde do prázdna. S vozem si přeci též pořizuje image a v tom Passat od VW jaksi nestačí na konkurenty (pomineme-li střední a východní evropu).

Passat je nyní jistě krásná a reprezentativní "skorolimuzína", která je však pro uživatele předchozích generací příliš luxusní a nepraktická.


Passat tedy, stejně jako Golf, sází na zašlou slávu svých předchůdců. Uvidíme jak dlouho se tato politika bude VW vyplácet a značka nebude nucena hledat nový "golf", který ji opět získá přízeň nejširších vrstev.


Co si o tomto, dosti radikálním, názoru myslíte. Opravdu výrobce "lidových vozů" z Wolfsburgu usnul na vavřínech a nenabízí zákazníkům nač jsou zvyklí??

Pište do diskuze, která následuje za článkem, nebo mailujte na adresu frantisek.dvorak@idnes.cz. Těšíme se na vaše názory.

 

VW Passat 2004

VW Passat 2004 - sedan

VW Passat 2004 - kupé

VW Golf V

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.