Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nového passata přinese nejdřív příští rok

  10:25
Volkswagen Passat je již tradičně modelem, který je velmi žádaný a oblíbený mezi tuzemskými zákazníky. Na veřejnost proniklo několik fotografií jeho nové generace, která by měla být představena během roku 2004.

Tvarově bude nový Passat menším bratříčkem luxusního Phaetonu. Oproti stávající generaci by měl narůst o 10 cm do délky až na 4,8m.

Novou podvozkovou platformu bude sdílet s koncernovou příbuznou od Audi. Podvozek bude charakterizován vysokou tuhostí a bude využívat inovativní konstrukce náprav. Nová karoserie umožní zabudování nových motorů příčně, na rozdíl od nynějšího podélného uspořádání.


O tom že VW míří s Passatem "velmi vysoko" svědčí i plánovaná varianta s motorem W8 o objemu 4 litrů o maximálním výkonu 275kW(369koní). Závodníci, kterým bude i toto málo, snad uspokojí extrémní varianta se dvěma turbodmychadly, které ze tohoto osmiválce "dostanou" až 400koní(298kW).

Toto provedení by, dle předběžných informací, mělo nést označení R40 a navázat tak na R32 Golf. VW chce tímto provedením soupeřit s BMW řady "M", Audi řady "S" a v neposlední řadě s AMGéčky od Mercedesu.


Z "normálnějších" motorů jmenujme 1,8 turbo s výkonem 180 koní/134kW, 1,6 102koní/76kW a pak známá a úspěšná TDíčka 130/150 koní (97/112kW) v nabídce by se měl pro potřeby autopůjčoven a velkoodběratelů též objevit diesel 1,9 o výkonu 100 koní/74,5kW.


V případě převodovek by k revoluci též dojít nemělo v nabídce budou opět 5 a 6 stupňové manuální, automatické Tiptronic. Zapomenout nesmíme, ani na verzi 4motion s pohonem všech kol.


Dodejme, že karoserie bude v obvyklých variantách sedan a kombi.

Na závěr námět k diskuzi:


Passat se tlačí tam, kam nepatří

Stejně jako "lidový vůz" Volkswagen Golf už není vozem, který Evropu staví na kola a je bestsellerem mezi nejširšími vrstvami evropských řidičů, stává se i další model Volkswagenu využívající legendární označení Passat, vozem tlačícím se do segmentu luxusních manažerských vozů, kde nemá, díky své historické pozici, co pohledávat.


Lidové vozy z Wolfsburgu si zkrátka začínají hrát na něco, co alespoň dle jména a historie nejsou. Golf na přelomu 70. a 80. let "tahal" VW z  krize, byl vozem pro široké vrstvy, jeho úspěch a poslání bylo přirovnáváno k legendárnímu broukovi. ještě začátkem 90, let se o tomto segmentu automobilů mluvilo spíše jako o Golf-kategorii.

Dnes je však jeho čtvrtá generace pouze předraženým  pohrobkem, který rozhodně není důstojným nástupcem svých předchůdců. Golf v tomto klíčovém segmentu rozhodně neláme rekordy prodejnosti. Po více než dvacetiletém období úspěchů, kdy byl nejprodávanějším vozem Evropy, jej sesadil z trůnu Peugeot 206.  Šéfové automobilky jistě čekají jako na smilování na rok 2003, kdy slíbili představit pátou generaci Golfu a budou se jistě velmi modlit, aby byl opět miláčkem davů.

Volkswagenu prostě, alespoň co se Golfu týká, ujel vlak. Pravděpodobně se už nikdy nestane etalonem své třídy. Ozývají se hlasy, že namísto nesmyslných projektů typu W12 Nardo, Bugatti a mnohých dalších měl VW investovat těchto několik miliard marek do vývoje Golfu. Za takových okolností by pravděpodobně, alespoň v Evropě, nejezdilo jiné auto střední třídy nežli Golf.


Podívejme se nyní na druhé "kvítko" Volkswagenu - VW Passat. Tento model, i u nás velmi oblíbený, je dalším příkladem megalomanské strategie automobilky. Passat se během několika málo let dostal do pozice manažerského vozu přizpůsobujícího se nesmyslnému trendu neustálého narůstání do šířky, výšky, či délky.

Snaží se prosadit do společnosti klasických značek tohoto segmentu reprezentovaných kupříkladu BMW či Mercedesem. A ruku na srdce, který z managerů v  západní Evropě je ochotný jezdit v "lidovém voze", v tomto segmentu už se na peníze zase tolik nehledí, takže cenová výhodnost Passatu oproti konkurentům jde do prázdna. S vozem si přeci též pořizuje image a v tom Passat od VW jaksi nestačí na konkurenty (pomineme-li střední a východní evropu).

Passat je nyní jistě krásná a reprezentativní "skorolimuzína", která je však pro uživatele předchozích generací příliš luxusní a nepraktická.


Passat tedy, stejně jako Golf, sází na zašlou slávu svých předchůdců. Uvidíme jak dlouho se tato politika bude VW vyplácet a značka nebude nucena hledat nový "golf", který ji opět získá přízeň nejširších vrstev.


Co si o tomto, dosti radikálním, názoru myslíte. Opravdu výrobce "lidových vozů" z Wolfsburgu usnul na vavřínech a nenabízí zákazníkům nač jsou zvyklí??

Pište do diskuze, která následuje za článkem, nebo mailujte na adresu frantisek.dvorak@idnes.cz. Těšíme se na vaše názory.

 

VW Passat 2004

VW Passat 2004 - sedan

VW Passat 2004 - kupé

VW Golf V

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...