Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novější auta žádají méně péče

aktualizováno 
-
V boji o zákazníka poslední dobou výrobci a dovozci tuzemských i zahraničních osobních automobilů prodlužují intervaly předepsaných servisních prohlídek s výměnami olejů. Týká se to nejčastěji prodávaných modelů prakticky všech v tuzemsku nejvíce zastoupených značek, tedy nejenom Škody a Fordu, které se poměřují ve srovnávacím redakčním testu. Zástupci firem konstatují, že změnu ve prospěch zákazníka umožňuje větší kvalita automobilové techniky i olejů.

Servisní intervaly benzinových vozů od roku výroby 1985

ŠKODA modely 105/120/125/136: 10 000 km, Favorit do roku 1992: 10 000 km, mladší a Felicie: 15 000 km

FORD do srpna 1989: 10 000 km, mladší: 15 000 km

TOYOTA do února 1996: 10 000 km, mladší: 15 000 km

MAZDA do roku 1994: 10 000 km, mladší: 15 000 km

RENAULT Twingo do 31. 7. 1996: 10 000 km, do 1. 1. 1998: 15 000 km, mladší: 20 000 km
Laguna do 1. 9. 1995: 10 000 km, do 1. 1. 1998: 15 000 km, mladší: 20 000 km
Megane do 1. 1. 1998: 15 000 km, mladší: 20 000 km
Clio, Safrane a Espace do 18. 4. 1996: 10 000 km, mladší: 15 000 km u starších typů po roce 1985: 10 000 km

FIAT Uno, Tipo, Tempra, Punto: 15 000 km, Marea, Bravo, Brava: 20 000 km

CITROËN do července 1996: 10 000 km, do července 1998: 15 000 km, mladší: 20 000 km

OPEL 15 000 km

VOLKSWAGEN 15 000 km

SEAT 15 000 km

AUDI 15 000 km

PRAMEN: AUTO-MOT O

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.