Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novému sporťáku VW stačí na sto kilometrů 3,4 litru nafty

  12:50aktualizováno  12:50
Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut. Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu. VW EcoRacer umí uhánět až dvěstětřicítkou a vystačí s 3,4 litry nafty na 100 kilometrů jízdy.

Volkswagen představuje na autosalonu v Japonsku nový 100 kilowattový turbodiesel.

Aby motor upoutal dostatek pozornosti, oblékli ho technici automobilky do sportovního vozu pojmenovaného EcoRacer.

EcoRacer s motorem na dietě ujede na třicetilitrovou nádrž téměř 1000 km.

Jedno z nejhospodárnějších sportovních aut světa má karoserii postavenou z laminátu zpevňovaného uhlíkovými vlákny, EcoRacer tak váží jen 850 kg. Auto vystřelí z nuly na stovku za 6,3 s, ručička tachometru se pak zastaví na hodnotě 230 kilometrů v hodině.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola jsou od sebe 248 cm daleko (rozvor).

Jednou z lahůdek EcoRaceru je autorizační systém, který rozeznává oprávněného řidiče na základě vyhodnocení otisku prstu. Toto zařízení lze využít i tak, že jednotlivým řidičům odpovídá různé nastavení vozu – rodiče si mohou například jednoduše pojistit, že pokud vůz má řídit jejich osmnáctiletý syn či dcera s malými řidičskými zkušenostmi, sníží se maximální dosažitelná rychlost vozu a ESP nelze deaktivovat.

Kromě střídmého motoru představuje EcoRacer ještě další speciality. Už téměř samozřejmostí jsou u lvů (auto)salonů světla složená z LED diod a startování tlačítkem namísto klasického klíčku.

Pozornost si zaslouží například samočinné otevírání elektromechanicky ovládaných dveří, která se jako křídla vyklápějí směrem vzhůru. Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký větrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5. Výkon motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.

Přední sedmnáctipalcová kola jsou zavěšena na zdvojených trojúhelníkových ramenech, vzadu je čtyřprvková náprava. O brzdění se starají kotoučové brzdy – vpředu jsou ventilované kotouče o průměru 288 mm, zadní kotouče mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je zařazený stabilizační systém ESP, převzatý z nového Passatu, který byl však pro EcoRacer výrazně modifikován.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje, řidič ocení, že se natáčí spolu s volantem. V režimu manuálního řazení převodovky upozorňuje palubní displej také na nejlepší moment pro přeřazení.

Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut.

Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký věrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola (rozvor) jsou od sebe 248 cm daleko.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.