Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia ukázala atraktivního konkurenta fabie, nové rio dorazí na podzim

  13:02aktualizováno  13:02
Kia představila v Ženevě svůj nový malý hatchback Rio. Auto dokazuje, že z korejské dvojice Hyundai – Kia je právě druhá jmenovaná značka ta sportovnější. Dynamické tvary mají přilákat nové zákazníky, kteří se k odcházející generaci zrovna nehrnou.

Kia Rio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kia Rio je na první pohled logicky sesterským modelem malého a vcelku populárního Hyundai i20. Kia, která má produkovat sportovnější auta, ale nevyrobila stávajícímu autu jen novou karoserii, změn oproti i20 je podstatně víc.

Autosalon Ženeva 2011

Nejvýraznější odlišností je rozhodně design. Těžko by někdo na první pohled hádal, že pod atraktivním kabátem je ukryta technika konzervativně elegantního hyundaie. Pro nové rio bude charakteristický výrazný prolis boků, který auto opticky odděluje na dvě části. Dalším výrazným znakem je směrem vzad stoupající ponton karoserie a hodně mohutná záď, která připomíná SUV sportage.

Atraktivně vypadající novinka je také o něco větší než Hyundai i20. Rozvor narostl na 2 570 mm (oproti i20 o 45 mm více), což je hodnota, která se blíží třeba Škodě Octavii. Na poměry třídy malých vozů tak nabídne interiér jistě hodně místa. Na délku měří rio 4 045 mm (o 105 mm víc než i20), na šířku 1 720 mm (+10 mm), výška 1 455 mm je naopak o 35 mm méně než u i20. Menší hyundai nad novou Kií Rio vítězí objemem zavazadlového prostoru: rio nabídne 288 litrů, i20 pak 295 litrů.

Kia Rio

Pod kapotou najdeme dobře známou techniku. Rio v Evropě nabídne čtyři motory. Dva spalují benzin a dva naftu. Benzinový čtyřválec 1,25 litru má v riu výkon 85 koní, tedy o sedm víc než v i20. Podobně i jedna-čtyřka poskytne o devět koní víc než v sesterském modelu, celkem jich bude 109. Diesely reprezentuje tříválec 1,1 litru s výkonem 70 koní a točivým momentem 162 Nm a čtyřválec 1,4 s výkonem 90 koní a krouťákem 216 Nm. Čtyřválec tedy opět nabízí větší výkon než v i20, a to o 15 koní. Diesely a silnější benziňák mají šestistupňovou převodovku, slabší benzinový motor má jen pět převodových stupňů.

Motory tedy s dynamickým vzhledem nového ria příliš nekorespondují, a to i přesto, že nabízí víc výkonu než u koncernové sestry. Nejrychlejší ze všech je benzinové provedení s maximálkou 181 km/h a zrychlením z nuly na 100 km/h za 11,5 sekundy. Těšit se ale mohou spořiví řidiči. Benzinové motory spotřebují průměrně na sto kilometrů 5,2 a 4,8 litru, silnějšímu dieselu stačí 4,1 litru nafty, slabšímu potom 3,5 litru. To představuje produkci 94–124 g CO2 na kilometr. Ke všem motorům si ale budou moci zákazníci zvolit i příplatkový systém Stop-Start. Pak spotřeba u benzinových motorů klesne na 4,8 a 4,3 litru, u dieselových 3,5 a 3,2 litru. To odpovídá 85–114 gramům CO2 na kilometr jízdy a rio tak patří mezi nejúspornější vozy své kategorie. Rio je se silnějšími motory dokonce úspornější než Hyundai i20.

Nová Kia Rio přijde na trh ve třetím čtvrtletí letošního roku, a to ve čtyřdveřovém provedení. Třídveřová verze bude následovat v prvním čtvrtletí roku příštího. Výrobce doufá v pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Rio se bude vyrábět v korejské továrně Sohari a na rozdíl od řady jiných modelů korejské dvojice se k nám tedy bude dovážet z velké dálky.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.