Kia ukázala atraktivního konkurenta fabie, nové rio dorazí na podzim

  13:02aktualizováno  13:02
Kia představila v Ženevě svůj nový malý hatchback Rio. Auto dokazuje, že z korejské dvojice Hyundai – Kia je právě druhá jmenovaná značka ta sportovnější. Dynamické tvary mají přilákat nové zákazníky, kteří se k odcházející generaci zrovna nehrnou.

Kia Rio | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kia Rio je na první pohled logicky sesterským modelem malého a vcelku populárního Hyundai i20. Kia, která má produkovat sportovnější auta, ale nevyrobila stávajícímu autu jen novou karoserii, změn oproti i20 je podstatně víc.

Autosalon Ženeva 2011

Nejvýraznější odlišností je rozhodně design. Těžko by někdo na první pohled hádal, že pod atraktivním kabátem je ukryta technika konzervativně elegantního hyundaie. Pro nové rio bude charakteristický výrazný prolis boků, který auto opticky odděluje na dvě části. Dalším výrazným znakem je směrem vzad stoupající ponton karoserie a hodně mohutná záď, která připomíná SUV sportage.

Atraktivně vypadající novinka je také o něco větší než Hyundai i20. Rozvor narostl na 2 570 mm (oproti i20 o 45 mm více), což je hodnota, která se blíží třeba Škodě Octavii. Na poměry třídy malých vozů tak nabídne interiér jistě hodně místa. Na délku měří rio 4 045 mm (o 105 mm víc než i20), na šířku 1 720 mm (+10 mm), výška 1 455 mm je naopak o 35 mm méně než u i20. Menší hyundai nad novou Kií Rio vítězí objemem zavazadlového prostoru: rio nabídne 288 litrů, i20 pak 295 litrů.

Kia Rio

Pod kapotou najdeme dobře známou techniku. Rio v Evropě nabídne čtyři motory. Dva spalují benzin a dva naftu. Benzinový čtyřválec 1,25 litru má v riu výkon 85 koní, tedy o sedm víc než v i20. Podobně i jedna-čtyřka poskytne o devět koní víc než v sesterském modelu, celkem jich bude 109. Diesely reprezentuje tříválec 1,1 litru s výkonem 70 koní a točivým momentem 162 Nm a čtyřválec 1,4 s výkonem 90 koní a krouťákem 216 Nm. Čtyřválec tedy opět nabízí větší výkon než v i20, a to o 15 koní. Diesely a silnější benziňák mají šestistupňovou převodovku, slabší benzinový motor má jen pět převodových stupňů.

Motory tedy s dynamickým vzhledem nového ria příliš nekorespondují, a to i přesto, že nabízí víc výkonu než u koncernové sestry. Nejrychlejší ze všech je benzinové provedení s maximálkou 181 km/h a zrychlením z nuly na 100 km/h za 11,5 sekundy. Těšit se ale mohou spořiví řidiči. Benzinové motory spotřebují průměrně na sto kilometrů 5,2 a 4,8 litru, silnějšímu dieselu stačí 4,1 litru nafty, slabšímu potom 3,5 litru. To představuje produkci 94–124 g CO2 na kilometr. Ke všem motorům si ale budou moci zákazníci zvolit i příplatkový systém Stop-Start. Pak spotřeba u benzinových motorů klesne na 4,8 a 4,3 litru, u dieselových 3,5 a 3,2 litru. To odpovídá 85–114 gramům CO2 na kilometr jízdy a rio tak patří mezi nejúspornější vozy své kategorie. Rio je se silnějšími motory dokonce úspornější než Hyundai i20.

Nová Kia Rio přijde na trh ve třetím čtvrtletí letošního roku, a to ve čtyřdveřovém provedení. Třídveřová verze bude následovat v prvním čtvrtletí roku příštího. Výrobce doufá v pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Rio se bude vyrábět v korejské továrně Sohari a na rozdíl od řady jiných modelů korejské dvojice se k nám tedy bude dovážet z velké dálky.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Najdete na iDNES.cz