Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinka, která se možná ani nedočká výroby: Saab 9-3X

  16:00aktualizováno  17:06
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) - Švédská legenda v podobě automobilky SAAB to má nahnuté. Nikdo ji nechce. V Ženevě ale tahle automobilka, přestože právě nevyrábí, nesmí chybět. A po dlouhých letech přivezla velkou premiéru - terénní verzi modelu 9-3.

Saaby nikdo nechce. Zákazníci se do prodejen rozhodně nehrnou. Vlastník automobilky SAAB, churavějící americký koncern GM, se prodělečné značky zbavuje. A zájemce, který by byl při penězích, v dohledu také není. Výroba vozů Saab se minulý týden zastavila a není jisté, kdy a jestli vůbec se rozjede. Na autosalonu je tak možná poslední možnost vidět tuhle ikonickou značku v akci.

Na břehu Ženevského jezera je k vidění dokonce novinka v nabídce značky. I když, novinka... Saab 9-3X SportCombi jednoduše "zallroadovatěl".

Módu terénních kombíků rozjel před lety allroad od Audi. Dnes chce mít oplastovaný model s pohonem všech kol každý, kdo chce ulovit zákazníky, kterým je obyčejné kombi málo. A celý skautský oddíl má i mladooboleslavská automobilka. V Ženevě premiérově představila Škodu Fabia Scout.

Saab 9-3X má tedy, jak móda velí, o 35 mm zvýšenou světlou výšku, plasty na místech, kde jim mohou ublížit kamení a větve, a poháněná všechna kola. Benzinový motor 2,0 turbo s výkonem 154 kW, který je roztáčí, spolkne kromě klasického benzinu také alternativní bioetanolové palivo E85. Naftová verze s motorem 1.9 TTiD (132 kW) je nepochopitelně k mání jen s pohonem předních kol (speciálně pro 9-3X navrhli nový design sedmnáctipalcových ráfků).

Pohon všech kol se v podání "terénní" novinky jmenuje Cross Wheel Drive (XWD) a využívá elektronicky řízenou spojku Haldex, která je umístěna u zadní nápravy. Za příplatek můžete mít diferenciál se zvýšenou svorností.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.