Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinka, kterou se hned tak nesvezete: Mazda 6

aktualizováno 
I když už jsme za volantem nové Mazdy 6 ujeli několik desítek kilometrů, běžní řidiči, kteří touží po stejném zážitku, si zatím musí nechat zajít chuť.

Auto jsme měli k dispozici jen na uzavřeném okruhu u maďarské Budapešti, kam pozvánku dostalo několik evropských novinářů.

Do českých autosalonů se druhá generace Mazdy 6 dostane pravděpodobně až příští rok v březnu.
 
V Česku příští rok
Dlouhé čekání na japonskou novinku bude alespoň vyvažovat fakt, že prodejci začnou nabízet všechny tři karosářské varianty najednou.

V nabídce tak nebude chybět sedan, kombi i hatchback. Právě proto, že prodej bude zahájen za tak dlouhou dobu, dosud nejsou známy ceny základních verzí ani podoba výbavy.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mazda 6 můžete koupit na www.automodul.cz

Pokud se nebude příliš zdražovat, základní verze s motorem 1.8i s výkonem 88 kW by mohla stát okolo šesti set tisíc korun.
 
Nový motor je jen jeden
Jestli současná Mazda 6 mezi auty střední třídy boduje sportovním vzhledem, pak její nástupkyně si v tomto směru vede ještě lépe. Prakticky všechny ostré hrany z auta jsou pryč.

Platí to především o zaoblené přídi. I proto je nová Mazda 6 jedním z nejaerodynamičtějších vozů své kategorie. Zřejmě ne náhodou se při diskusích nad vzhledem Mazdy 6 ozývá jméno konkurence v podobě Lexusu IS.

Jak velí pravidla při uvádění nového modelu, je novinka tradičně větší než její předchůdce. Na délku o 6,5 centimetru, na šířku o jeden a půl centimetru a na výšku o 5 milimetrů. O pět centimetrů je větší rozvor.

Větší rozměry ale automaticky neznamenají nárůst hmotnosti. Mazda 6 je oproti předchozí verzi o 35 kilogramů lehčí (platí pro sedan).

Třeba jen přepracováním sedadel se podařilo ušetřit pět kilogramů. I to má zajistit výrazně nižší spotřebu. Ze současného modelu převzatý dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kilowattů má mít podle výrobce spotřebu o 6,7 % nižší.

V praxi to přestavuje spotřebu 5,6 litru na 100 kilometrů. Možná zklamáním je fakt, že žádný další naftový motor Mazda 6 nenabízí.

Prakticky beze změn zůstaly i motory benzinové. Základní nabídka motoru o objemu 1.8 litru nabízí výkon 88 kilowattů a silnější verze o objemu 2.0 litru výkon 108 kilowattů.

Výkon se tedy nezměnil, ale stejně jako u naftového agregátu klesla spotřeba. U základního motoru o 10 procent (na 6,8 l/100 km) a u dvoulitru o necelých 12 procent (7,0 l/100 km).

Pokud jde o výkon, výraznější změna nastala u současného motoru o objemu 2.3 litru, který byl převrtán na dvouapůllitr. To v praxi přineslo zvýšení výkonu jen o čtyři koně, ale zároveň stoupl točivý moment, díky čemuž lze se zlepšila využitelnost motoru v nízkých otáčkách.
 
Na okruhu
Na nevelkém závodním okruhu jsme vyzkoušeli všechny tři benzinové motory, jimž bylo vybaveno několik testovacích sedanů z předsériové výroby. Po třech obkrouženích zatáčkovitého okruhu asi nemá smysl se pouštět do velkého popisu jízdních vlastností.

Už jenom proto, že nejvyšším rychlostním stupněm, jaký se dal zařadit, byla čtyřka. A to jen na opravdu krátkou chvíli. Nicméně s pětistupňovou převodovkou dodávaná základní verze dala najevo, že s klidnější jízdou si poradí.

Svižnějším řidičům asi stačit nebude. I proto se dá čekat, že nejprodávanější bude dvoulitr, který vůz do zatáček dokázal poslat mnohem ochotněji.

Rozdíl mezi ním a nejsilnější verzí už tolik výrazný nebyl. Pochválit je potřeba nastavení podvozku, který i při ostřejším průjezdu, kdy gumy hvízdaly jak v akčním filmu, dokázal Mazdu 6 udržet ve stopě, kterou zvolil řidič.

Tolik sedan. Hatchback a kombi sice na ploše stály také, ale pouze k prohlédnutí. Klíčky chyběly. Rozdíl mezi sedanem a hatchbackem prakticky není znát. Na kombi je zase vidět, že si ze současného modelu vzalo obrovskou inspiraci. To ale vůbec neznamená, že by to byla škoda.
 
Klasický je i interiér
Uvnitř auta je díky většímu rozvoru více místa hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Palubní deska zůstala věrná stylu Mazdy 6 první generace.

Startovat se dá klíčkem, případně za příplatek stisknutím tlačítka s nápisem Start a Stop. Výborný je i příplatkový multifuknční volant.

I když... První pohled na něj u méně technicky nadaného jedince může vyvolat zmatek. Po chvíli už s ním ale ovládáte všechno, co jen jde.

Zpracování interiéru je u mazdy tradičně na vysoké úrovni. Stejně je tomu i u Mazdy 6. Nezměnilo se ani uspořádání displejů a design kapličky před řidičem. Vše už známe ze současného modelu.

Pokud jde o zavazadlový prostor, sedan má kufr velký 519 a hatchback 499 litrů. O velikosti kufru verze kombi tiskové materiály mlčí.

Zadní sedadla jsou samozřejmě sklopná. U hatchbacku po jejich složení ale vzniká mírná hrana, u sedanu byla podlaha rovná.

U předvedených vozů navíc ve verzi sedan bylo možné sedala sklopit zatažením za poutko umístěné pod víkem kufru. U kombi je možné roletku kryjící prostor před očima nenechavců vyklápět s celými pátými dveřmi, na nichž jsou světla složená z LED diod.

To platí pro všechny varianty. Přední světla budou moci být bi-xenonová a samonatáčecí.
 
Nová Mazda 6 se (možná neúmyslně) vydává ve stopách Fordu Mondeo poté, co si oblíbený vůz střední třídy ve srovnání se svým předchůdcem oblékl sportovnější  oděv. Zda se jí bude dařit, uvidíme až v průběhu příštího roku.
 

Co vlastně znamená zoom-zoom?

Mazda 6 je dalším vozem, u něhož se objevuje slogan zoom-zoom. Ale co si má běžný řidič pod takovým pojmem představit? Je to vlastně jednoduché.

Tento reklamní slogan vznikl v USA, kde takovýto zvuk vydávají malé děti, když si hrají s autíčky. Podle Markétky Kuklové z českého zastoupení japonské automobilky se designéři a konstruktéři Mazdy snaží při navrhování a výrobě vozů zachovat čistou radost, kterou dítě při hře s autíčkem pociťuje.

"Aby i řidič, který otočí klíčkem v zapalování své Mazdy a vyrazí do ulic, cítil to, co už možná dávno nezažil. Absolutní radost z jízdy, pocit splynutí s autem a pravé dětské opojení hrou. Tak to je zoom-zoom,“ vysvětluje Kuklová.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.