Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinka, kterou uvidíme až příští rok: Seat Exeo

aktualizováno 
O tom, že velkoprostorové MPV nejde udělat úplně ze všeho, už se španělský výrobce přesvědčil. Vstříc gustu konvenčněji smýšlejících řidičů přibude do bachraté modelové řady seatu velký sedan.

Projekt velkého seatu pro rok 2009 | foto: Seat

Že stávající toledo není zrovna trhák už ve Španělsku vědí. Před rokem slíbili, že s tím urychleně něco udělají a ukázali skici velkého sedanu, který se postaví vedle toleda.

Automobilka už také ví, jak se bude novinka jmenovat - Exeo. Základem nového jména je latinské slovo "Exire" znamenající "jít dál". "Nové jméno se odlišuje od všech ostatních současných názvů seatů a znamená začátek nové éry, která značku katapultuje do nového segmentu," věří u seatu.

Kromě limuzíny se chystá také praktičtější varianta, kterou automobilka nazývá "rodinnou verzí", což bude s největší pravděpodobností kombík. Výroba bude probíhat v závodě ve španělském Martorellu. Automobilka zdůrazňuje, že výroba bachratého toleda bude i nadále pokračovat.

Uvedení na trh je naplánované na rok 2009. Seat Exeo je v očích oficiální tiskové zprávy: "...elegantní dynamický sedan, pro který je charakteristická vysoká kvalita a moderní technika, a který nese osobnostní znaky moderních seatů – špičkový design, sportovnost, expresivnost a živost."

Zatím to ovšem vypadá, že půjde o překarosované Audi A4 předchozí generace. Což mimo jiné znamená, že by exeo mohlo dostat také pohon všech kol.

Projekt velkého seatu pro rok 2009

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.