Honda Accord

Honda Accord | foto: Honda

Novinka v plné parádě: Honda Accord

  • 25
V Ženevě bude začátkem března moc rušno na detailní prohlídku nového accordu. Aby novinka Hondy v záplavě blesků fotoaparátů a premiér nezapadla, ukazuje se světu už teď.

Opět se můžeme těšit na sedan i kombíkovou verzi, které u Hondy říkají Tourer. Accord je na první pohled pořádný kus auta, designéři ho ale umně zabalili do dynamických křivek plných síly a rychlosti.

K mání bude se třemi motory ohleduplnými k přírodě na Euro 5 (emisní norma připravená na příští rok).

Naftomily bude lákat 2,2 litr s výkonem 110 kW - 150 koní, maximální krouticí moment je 350 Nm. Slabší benzinový motor má objem dva litry a nabídne 156 koní. Vrcholem je dvousetkoňový 2,4 litr, který roztáčí přední kola 233 newtonmetry krouticího momentu.

Motory dostanou ke spolupráci šestistupňové manuální převodovky, k benzinovým verzím bude k mání příplatkový pětistupňový automat.

Netradiční položkou ceníku bude kromě jiného systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Když začne řidič vyjíždět mimo dráhu bez toho, aby předtím zapnul směrovku, začne auto řidiče navádět ke korekci směru jemným pootočením volantu.

Ne každá konkurence také nabídne aktivní tempomat, který umí udržovat konstantní vzdálenost za předjedoucím autem.

Systém ukrývající se pod zkratkou CMBS (Collision Mitigation Brake System) pak stále sleduje rychlost a vzdálenost od auta, které jede před accordem a upozorňuje na možné nebezpečí. Když zjistí, že je kolize nevyhnutelná, připraví na to všechny systémy v autě, které mohou následky střetu zmírnit.

Řídicí jednotku posilovače řízení konstruktéři Hondy obohatili o funkci "nápovědy". V krizových situacích volant jemným tlakem na správnou stranu řidiči napovídá, kam točit. Vše samozřejmě probíhá ve spolupráci se stabilizačním systémem VSA.