Renault Wind

Renault Wind | foto: Renault

Novinky na léto, do Chorvatska i do terénu dostaly cenovky

  • 9
Příprava na léto je v plném proudu. Na plovárnu budete moci jezdit ohromovat v nových kabriích od Renaultu. Objednávat se dá malé Audi A1, ceny zná i malý crossover Mitsubishi ASX.

Asi největší parádu letos uděláte jedním z vůbec nejmenších kabrií jménem Wind. Za dvanáct sekund se z dvoumístného kupátka stane otevřený kabriolet. Střecha při tom udělá elegantní salto vzad. Wind je vlastě targa, otevírá se totiž jenom střecha a sloupky zůstávají na svém místě. Do kufru se vejde vždycky 360 litrů věcí, ať vám vítr uzluje vlasy, nebo jste schovaní. Střešní díl se totiž schovává pod víko kufru, a dokonce i když ho otevřete, nepřekáží vám v nakládání nákupu. Bohužel lze se střechou manipulovat jen se zataženou ruční brzdou.

Wind vychází u platformy nabroušeného Twinga RS, podvozek tedy šlechtili podvozkáři divize Renault Sport. Kabrioletík s délkou 383 centimetrů pohání buď stokoňový přeplňovaný motor 1,2 nebo 133koňová jedna-šestka.

Ceník začíná na čtyřech stech tisících, v základní výbavě (celkem jsou tři) je mimo jiné klimatizace, rádio s CD nebo šestnáctipalcová litá kola. Ke koupi je od prvního června.

Další speciál letního šviháka vychází z meganu a bude k mání také od zítra. Megane CC má skládací skleněnou střechu, kterou elektromotorky schovají do kufru za 21 sekund.

Renault  Mégane Coupé-Cabriolet

Víko kufru je vykrojené hodně dolů - designéři hráli i na praktickou strunu - nákladová hrana je hodně nízko. Dovnitř se vejde 417 litrů, což je víc, než je základní objem kufru pětidveřového meganu. Základní cena je šest set tisíc za verzi s benzinovou jedna-šestkou (110 k).

Renault  Mégane Coupé-CabrioletRenault  Mégane Coupé-Cabriolet

V nabídce bude taky přeplňovaná 1,4 TCi s výkonem 130 koní a pak dva turbodiesely se stejnými výkony jako benziňáky. Do ceníků meganu se s kupé-kabriem dostává nově také dvouspojková automatická převodovka EDC, k mání bude s motorem 1,5 dCi 110 k.

Renautl Twingo Gordini RS


Nabídka francouzské automobilky získala ještě další dva členy. Nabroušené modely nesoucí legendární jméno Gordini. První Renault Gordini se představil v roce 1969, poslední v roce 1981. Automobilka chce legendu, kterou založil Amadée Gordini (původně ladil simky) oživit. První dva modely nové kapitoly s modrou titulkou vycházejí z Twinga RS a Clia RS. Twingo Gordini RS neseženete v jiné než modré s rychlými pruhy a dalšími bíle lakovanými doplňky. Bude mít sportovní podvozek verze CUP a modrobílé doplňky v interiéru. Vyjde na čtyři sta tisíc a žádnou příplatkovou výbavu v ceníku nenajdete. Pro Clio Gordini RS bude v seznamu příplatků jediná položka: budete si moci zvolit, zda chcete podvozek normálního RSa, nebo snížený a přitvrzený z verze CUP. Pogordinovšťování probíhalo u clia stejně jako u malého bráchy: modrá uvnitř a všude venku, bílé doplňky a bojovný vzhled. Cena: 619 900 korun.

Nejlevnější audi

Audi A1Audi A1


České ceny zná i nejnovější audi. Malá A1 se u českých prodejců objeví na přelomu srpna a září, už teď je ale možné je objednávat. Čtyřmetrové audi startuje na ceně 421 600 Kč za verzi s motorem 1.2 TFSI (63 kW, manuální převodovka), nejslabší motor bude ale k dostání o něco později. "A-jednička" s motorem 1.4 TFSI (90 kW) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde na 537 700 a turbodieselová 1.6 TDI (77 kW) stojí 495 500 Kč.

Loví v revíru yetiho a dusteru

Mitsubishi ASX se začne prodávat na konci jara. Malý městský teréňák se zařadí po bok Škody Yeti a žhavé novinky Dacie Duster. Nové mitsubishi chce být konkurentem hlavně Nissanu Qashqai.

Ještě letos chce automobilka prodat 30 000 malých crossoverů, v Japonsku už se prodává pod jménem RVR. K mání bude s pohonem předních nebo všech kol. ASX je dlouhý 430 centimetrů. Rozvor kol je 267 cm, což je stejná hodnota, kterou se chlubí o 34,5 cm delší model Outlander. Zavazadlový prostor má objem 442 l. Ve výbavě může mít až 7 airbagů (lichý je kolenní).

Mitsubishi ASX

Stopadesátikoňový turbodiesel 1,8 litru je zcela novým dílem motorářů Mitsubishi. Dostal variabilní časování a zdvih sacích ventilů a spolupracuje s 6stupňovou manuální převodovkou. Motor bude k mání také ve verzi se 116 koňmi.

Nově vyvinutý je také benzinový motor 1,6 l (vychází z 1,5litrového motoru modelu lanceru) má 117 koní. Pohon všech kol může dostat jen turbodieselová verze.

ASX si 70 % dílů vypůjčilo z většího outlanderu (velkou část podlahy, zavěšení, brzdy, systém pohonu všech kol).
Elektronicky řízený systém pohonu všech kol má tři režimy (pohon pouze předních kol, automaticky připojovaný pohon zadních, trvalý pohon všech kol). Namísto centrálního diferenciálu je vybaven elektronicky řízenou spojkou

Startovací verzí je provedení Mitsubishi ASX, 1,6 MIVECi (86 kW/117 k) s pětistupňovým manuálem a pohonem pouze předních kol, ta vyjde na 429 900 Kč.

Diesel pro luxusní japonce

Nové položky do ceníku dostává také japonská extratřida v podobě Infiniti FX. Sportovní crossover totiž dostává turbodiesel, což je vůbec poprvé v historii značky. FX dostává třílitrový šestiválec V6 s výkonem 175 kW (238 k) a točivým momentem 550 Nm. Motor spolupracuje se sedmistupňovým automatem. Automobilka změřila, že má nový třílitr vystačit s průměrnou spotřebou devět litrů nafty na sto kilometrů. Naftové FX má zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a maximálku 212 km/h.

Infiniti FX

V základní výbavě je kožené čalounění, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla, bi-xenonové světlomety s natáčením, zadní kamera s parkovacími čidly, elektrické výškové a podélné nastavení volantu, střešní okno, dvacetipalcová kola z lehké slitiny, tempomat, samoopravný lak Scratch Shield odolný proti poškrábání a audio se 7 reproduktory a měničem na 6 CD. Lahůdkou je aktivní řízení zadních kol (RAS – Rear Active Steering).

Kromě základního provedení je na výběr mezi luxusní variantou GT a sportovní verzí S. Ceny modelu FX30d startují na 1 489 600 korunách, což přibližně odpovídá benzinové verzi FX37. V prodeji bude od července.

Švédská krása

Ceník zná i nové Volvo S60, na českém trhu startuje na 820 tisících korunách (pětiválcový turbodiesel), verze s dvoulitrovým benzinovým turbomotorem je o třicet tisíc dražší, začíná na 850 tisících Kč.

Nová generace jednoho ze stěžejních modelů automobilky se představí se čtyřmi motory a stejným počtem výbavových stupňů. Základním benziňákem je přeplňovaný čtyřválec 2,0T s výkonem 149 kW, který bude spolupracovat s manuální převodovkou, za příplatek bude dvouspojkový automat. Druhým benziňákem v nabídce je řadový šestiválec s výkonem 224 kW spřažený s pohonem všech kol. Později přibude benzinová jedna-šestka ve dvou výkonových stupních (110 a 132 kW).

Oba nafťáky v nabídce mají objemy 2,0 a 2,4 litru a dvoustupňové přeplňování turbodmychadly, první má 120, druhý 151 kW.

V základní výbavě je šest airbagů, stabilizační systém a různá další bezpečnostní udělátka (systém ochrany krční páteře, ochrana při bočním nárazu...). Více o novém Volvu S60 čtěte ZDE

Volvo S60Volvo S60