Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdní řád Škody: extravagantní tvář octavie a elektrifikace

  12:00aktualizováno  12:00
Škoda Auto příští rok vyjede se čtyřmi novinkami. Vedle nové generace malého SUV Yeti, tedy zcela nového vozu, uvede na trh tři upravené stávající modely. Facelifty představí modely Citigo, Rapid a Octavia.

Škoda Octavia třetí generace je na trhu od roku 2013, v roce 2017 se dočká velkého faceliftu. | foto: Škoda Auto

Nejvýraznější změny se čekají u octavie. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky, který je v aktuální třetí generaci na trhu od roku 2013, okoření velmi extravagantně tvarovaná příď s dělenými světly.

Detail světla mercedesu třídy E

Detail světla Mercedesu třídy E. Velmi podobně mají vypadat světla faceliftované octavie.

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Podle informací iDNES.cz má s novou modelovou ofenzivou Škody směřovanou na vozy kategorie SUV přijít nový směr v designu modelů české značky. Škodovky budou mít dvě tváře. Klasické modely mají mít horizontálně členěná světla často dvoudílná, jako dostane octavia (dvojice světel bude vedle sebe). Mohutnější SUV a jejich odvozeniny (crossovery) pak dostanou dělená přední světla s vertikálním členěním (nad sebou), které nově představil model Kodiaq (více čtěte zde).

Po roce 2018 by měl vyjet i první crossover Škody, zhruba o velikosti Fabie kombi nebo stávající Škody Yeti. Ten totiž v nové generaci povyroste asi o dvacet centimetrů na 4,4 metru. Vyplývá to z neoficiálních informací od několika zdrojů ze Škody Auto.

Elektrifikace

V roce 2019 by pak vyjet první plug-in hybrid od Škody, zabudovaný v modelu Superb. O rok později by se hybridní pohon, kombinující benzinový motor s elektromotorem živeným akumulátory s možností dobíjení ze zásuvky, mohl objevit i v modelu Kodiaq, který se představil 1. září.

Jak by hybridní pohon mohl vypadat, naznačila studie VisionS, kterou Škoda ukázala letos na autosalonu v Ženevě. Vedle klasického spalovacího motoru využívala dva elektromotory - jeden je v převodovce a jeden u zadní nápravy.

Při představení nového SUV Kodiaq šéf značky Bernhad Maier navíc potvrdil, že Škoda pracuje na elektromobilu.

Letošní podzim bude ve Škodě věnovaný právě uvádění řady Kodiaq. Po světové premiéře v Berlíně minulý týden bude na konci září následovat první představení veřejnosti na autosalonu v Paříži. Česká premiéra je pak naplánovaná na říjen. Od října také bude možné vozy objednávat. K prvním zákazníkům v Česku se auta dostanou příští rok v únoru, v březnu pak budou následovat další evropské trhy.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 1.2 TSI 2016 Akční cena: 390 000 Kč,-

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

V roce 2018 nebo 2019 by se měl objevit Kodiaq ve vezi kupé. Provedení se splývající zádí bude určitě k dispozici pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě. „Nevzdáváme se myšlenky na to, že tuto verzi do Evropy dostaneme,“ řekl Bernhard Maier začátkem letošního července. Jednou z překážek jsou třeba výrobní kapacity, který by Škoda musela pro tuto verzi pravděpodobně hledat v jiných továrnách koncernu.

V Evropě je kodiaq nový, už sedmý model značky. Sedmiletý je také obvyklý cyklus obměny modelů, to znamená, že Škodu od teď čeká minimálně každý rok jedna opravdová premiéra. Koncern Volkswagen, do kterého Škoda patří, navíc připravuje urychlení obměny generací jednotlivých modelů.

Škoda Auto loni vyrobila přes jeden milion vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.