Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škody slíbil na rok 2013 sedm novinek. Mezi nimi čtyři octavie

  19:15aktualizováno  19:15
Víc aut během tak krátké doby Škodovka nikdy nepředstavila. Na příští rok má naplánované uvedení modernizovaných verzí současných vozů nebo nové karosářské varianty. Chce tak čelit odbytové krizi, která se projevuje zejména na evropském automobilovém trhu. Na pařížském autosalonu to uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

České modelky na autosalonu v Paříži | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Na začátku roku Škoda představí třetí generaci stěžejního modelu Octavia, a to ve verzích sedan i kombi. Vůz, který si odbude výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, bude založen na koncernové platformě MQB, kterou používá například nový VW Golf, Audi A3 a Seat Leon. Ještě pro rok 2013 se počítá i s odvozenými variantami RS a Scout.

V příštím roce automobilka představí také novou karosářskou variantu rapidu, který se v těchto dnech představuje v Paříži. Podle Vahlanda půjde o verzi s pracovním označením spaceback se čtyřmi dveřmi a velkým zavazadlovým prostorem v zadní části. Nebude to ovšem kombi ani velkoprostorové MPV. "Půjde o sportovně laděný automobil s větším zavazadlovým prostorem, než klasický hatchback. Co se týká vzhledu toho automobilu, tak to bude pro Škodu něco nového," popsal Vahland.

Nové tváře pro známé modely

Škoda pro rok 2013 plánuje i modernizaci modelů Yeti a Superb tak, aby zapadaly do nové designové linie značky, kterou naznačil rapid a ponese ji i nová octavia. Kompletně v tomto duchu hodlá nynější modelovou paletu obměnit do roku 2015.

Teprve v roce 2015 by mohl přijít nový model v podobě velkého terénního SUV, po kterém je podle Vahlanda velká poptávka v Asii, Rusku, ale i na evropském trhu.

Čekání na problémy

Škoda, která loni vyrobila 875 000 aut, čeká růst i v letošním roce. Do srpna vyrobila 633 000 aut a rostla o 8,5 procenta. Vahland připustil, že růst za celý letošní rok bude kvůli slabšímu druhému pololetí nižší. "Očekáváme, že budeme růst i v září, stejně jako ve zbytku letošního roku. Musíme si ale uvědomit, že druhé pololetí pro nás bude obtížnější než to první. Zaznamenáváme, že dluhová krize, která se projevila v jižní Evropě, se přesouvá přes Alpy do dalších zemí na sever a nelze očekávat, že by to značku Škoda nepostihlo," uvedl.

Růst prodejů firma díky novým modelům a dobré pozici na trzích mimo Evropu předpokládá i v příštím roce. Do roku 2018 chce vyrábět nejméně 1,5 milionu aut ročně.

Na rozdíl od jiných značek nebude Škoda v příštím roce snižovat investiční výdaje. Ty se v posledních dvou letech pohybují kolem 13 miliard korun ročně. Nedávno například zahájila výstavbu nového vývojového centra motorů v Mladé Boleslavi.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.