Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky v českých autosalonech nejsou žádné šedé myši

aktualizováno 
Otevřené audi za víc než čtyři miliony, nekonvenční krabička nebo futuristický teréňáček - do autosalonů přijíždějí novinky, které rozhodně na ulici nepřehlédnete. V této společnosti působí i nejnovější a hlavně největší auto všech dob značky Mini vcelku konvenčně. Nečekaně se na českém trhu objevuje také draveček z chovu GTI.

Nissan Cube | foto: Nissan

Volkswagen Polo GTI

Původně nemělo malé GTI na český trh vůbec dorazit. Nakonec se ale nabroušené polo do českého ceníku dostává. A dokonce je levnější než jeho přímý konkurent z Mladé Boleslavi - nová Škoda Fabia RS. Nový Volkswagen Polo GTI startuje na ceně 491 700 Kč.

Malé GTI má stejný motor jako fabia (turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaná benzinová jedna-čtyřka s výkonem 180 koní), má i stejnou převodovku (sedmistupňový dvouspojkový automat DSG) a má dokonce modernější podvozek a je i o fous rychlejší než RSo (Polo GTI 229 km/h, Fabia RS 226) a z nuly na stovce je o 0,4 sekundy rychleji (RS 7,3, GTI 6,9), fabia má zase navíc druhý pár dveří.

Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI

Sériová výbava Pola GTI zahrnuje čtyři airbagy, klimatizaci, rádio se 4 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo ESP s asistenční funkcí pro rozjezd do kopce. Automatická klimatizace "Climatronic" a druhý pár dveří jsou v "balíčku" za 16 500 Kč.

Polo GTI poznáte na parkovišti podle originálního střešního spoileru, rozšířených prahů a hlavně sedmnáctipalcových ráfků s pneumatikami 215/40 R 17. Podvozek je o patnáct milimetrů blíž k zemi a uvnitř nechybí sportovně tvarovaná sedadla.

Pro dravější průjezdy zatáčkou je připravena funkce ESP simulující elektronickou uzávěrku diferenciálu. Jmenuje se XDS a má za úkol omezovat nedotáčivost tím, že v oblouku přibržďuje vnitřní kolo, okolo kterého pak auto razantněji zatočí.

Mini Countryman

Za podobné peníze pořídíte také stylovou novinku od Mini. Největší "minísek" všech dob měří přes čtyři metry a s pohonem všech kol se odváží i do lehkého terénu. V nabídce bude známá sestava motorů. Countryman One s atmosférickým motorem 1,6 rozjíždí 98 koní, verzi Cooper 122. Cooper S s přeplňovanou šestnáctistovkou má 184 koní. Turbodiesel stejného objemu ve variantě One D má 122 koní.

Mini CountrymanMini Countryman

Countryman bude vyjíždět z továrny jako čtyřmístný. Do kufru se vejde 350 litrů věcí, když posuvná zadní sedadla sklopíte, odvezete 1170 litrů. Podle předběžných informací bude možné countrymana objednat na přelomu července a srpna. Oficiální zahájení prodeje je naplánováno na září. Základní One Countryman vyjde na 499 980 Kč, nabroušený Mini Cooper S Countryman dostal cenovku 681 200 Kč a naftový Mini One D Countryman 546 000 korun. Naftového a nejsilnějšího benzinového countrymana budou nabízet také s pohonem všech kol ALL4 - první vyjde na 657 800 korun, "eSko" stojí 725 tisíc.

Nissan Juke

Pro výlety mimo silnici je připraven i nový nissan. Model Juke patří mezi vůbec nejmenší SUV. Je to menší brácha oblíbeného qashqaie, od kterého si vypůjčil techniku. Čtyři metry a třináct centimetrů malý juke dostane na výběr mezi dvěma benzinovými šestnáctistovkami, třetí nabídkou je naftová jedna-pětka. První je zcela nový zážehový turbomotor a přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, s výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 240 Nm. Druhý je atmosférický benziňák (117 k, 158 Nm). Vznětový motor 1,5 dCi má 110 koní a 240 Nm. Pohon všech kol dostane jen verze se silným benziňákem kombinovaným s automatickou variátorovou převodovkou M-CVT.

Nissan Juke

Novinka chce oslovit zákazníky hlavně výrazným designem. "Marketingový průzkum ukázal, že zákazníci jsou zklamáni nedostatkem originality v segmentu malých vozů, a právě originalita je to, čím chce juke oslovit," vysvětluje Nissan.

Od začátku června přijímají dealeři v Česku objednávky na první auta, která dorazí v říjnu. Ceny začínají na 369 tisících, turbodiesel je za 426 tisíc, vrcholová verze 4x4 vyjde na 596 000 korun.

Nissan Cube

I další novinka na českém trhu má ke konvenčnímu autu a nese značku Nissanu. Model Cube nyní míří, zatím v omezeném počtu, i na náš trh. Nepřehlédnutelná krabice na kolech zaujme asymetrickou karoserií. Kola jsou umístěna v rozích auta (rozvor 2 530 mm), což slibuje i při skromné délce (398 cm) velký prostor pro posádku. Dovnitř se má vejít pět cestujících. Posuvná zadní sedadla lze nastavit do tří poloh a jsou umístěna o něco výše než přední.

Nissan CubeNissan Cube

V Evropě se cube nabízí s dvojicí motorů: 1,5litrovým nafťákem s výkonem 106 koní a 1,6litrovým benziňákem (110 koní). V Česku je k mání jen verze s benzinovým motorem a pětirychlostní manuální převodovkou za 454 900 korun.

Audi R8 Spyder

Ani další novinka v českých showroomech není obyčejná. Ještě před letní dovolenou si můžete objednat otevřené superaudi. Audi R8 Spyder 5,2 V10 FSI je k mání za 4,2 milionu korun za verzi s manuální převodovkou, za automat R tronic se připlácí 177 tisíc.

Otevřená R8 je k mání jen se silnějším motorů, který pro vrcholový model Ingolstadtská automobilka nabízí. Desetiválec 5,2 litru s výkonem 386 kW vystřelí otevřený Spyder z nuly na stovku za 4,1 sekundy, na dvoustovce je 12,7 sekund po startu a maximálně uhání 317kilometrovou rychlostí.

Elektrickou plátěnou střechu, kterou si zákazník může vybrat ve třech odstínech, je možné natáhnout a stáhnout za pouhých 19 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h.

Audi R8 Spyder

Spyder od Audi obouvá na devatenáctipalcová kola pneumatiky s rozměry 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Na přání je možné vůz vybavit pneumatikami s rozměry 305/30. Brzdy mají vpředu třmeny s osmi pístky, vzadu se čtyřmi. Příplatková výbava zahrnuje karbon-keramické brzdové kotouče za 260 tisíc.

Audi R8 Spyder je nejen supervýkonné, ale také dostatečně luxusní. Standardně je interiér vyvedený v kůži Nappa, zákazník si může vybrat z šesti barevných provedení interiéru. Sedadla mají speciální pigment, který dokáže odrážet infračervené světlo. Toto řešení dokáže sedadla udržet až o 20 stupňů Celsia chladnější.

Nechybí vyhřívání sedadel a na přáním je k dispozici handsfree se třemi mikrofony zabudovanými v obou sedadlech. Výbava zahrnuje komunikační rozhraní MMI, jehož součástí je 6,5palcový displej. Nechybí špičkový audio systém Bang & Olufsen. Na zavazadla moc místa nezbylo, v přídi je pro ně připraven prostor o objemu pouhých 100 litrů. Za příplatek je možné objednat zadní kameru pro snazší parkování. Skoro 240 tisíc můžete připlatit za přední spoiler a zadní difuzor z uhlíkových vláken, za karbonová zrcátka dalších čtyřicet tisíc. Skořepinová sportovní sedadla vyjdou na dalších 84 tisíc. Ještě o tisícovku víc stojí dvoudílná sada cestovních kufrů, jestli se dvou nevejdete, můžete si pořídit pětidílnou za 164 686 korun.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.