Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovku, která šla na dračku, firma stáhla. Octavii 4x4 už nekoupíte

Exkluzivně   10:11aktualizováno  10:11
Škodovka se pochlubila vylepšeními a novinkami své nabídky pro modelový rok 2013, vozy s novými specifikacemi začne nabízet od konce května. Do ceníku se dostávají nové akční modely. Z nabídky ale také úplně zmizely octavie s pohonem všech kol. Superbů a modelů Yeti se to netýká.

Octavia Scout zmizela s květnem z ceníku Škody. | foto: Škoda

Škoda dlouhodobě řešila velké problémy s dodávkami mezinápravových spojek Haldex, které jsou pro modely s pohonem všech kol klíčové.

Scout a všechny čtyřkolové octavie byly staženy z nabídky. "Podle mého je to kvůli nedostatku kvót na haldexy," říká Radek Donner, šéf prodeje velkého pražského dealerství škodovek NH Car. Podle něj stáhla Škodovka octavie s pohonem všech kol na začátku května. "Ty, co jsou objednané, zákazníci samozřejmě dostanou," ubezpečuje Donner. Čtyřkolky se do ceníku octavií podle něj vrátí až s novou generací modelu, která se má představit koncem letoška nebo nejpozději začátkem příštího roku.

Může se hodit

Uvažujete o koupi Škody Octavie? Vybírejte na Automodul.cz/Škoda Octavia.

"Objednat octavii s pohonem všech kol nejde, je to asi týden až deset dní, co zmizela z ceníku," potvrzují ve vrchlabském dealerství Havex. O stažení čtyřkolových octavií ještě nevědí ani všichni prodejci. Vzhledem k dlouhým čekacím lhůtám, které na tyto vozy byly, bude potíž sehnat aspoň nějaký skladový vůz.

Na infolince Škody Auto vysvětlují stažení čtyřkolových octavií z ceníků extrémními čekacími lhůtami. "Doba dodání by byla v tomto případě šest až sedm měsíců, takže je 'stop stav' na přijímání nových objednávek," popisuje operátor na infolince. A dodává, že pokud by někdo vyžadoval některé specifické prvky výbavy, mohl by na vůz čekat až osm měsíců. V tom případě by mohl nastat problém s tím, že by výroba jeho vozu přišla na řadu až v době, kdy už bude na linkách nová generace octavie.

Pohon všech kol systému Haldex, který v případě prokluzu kol přední nápravy připojuje pohon zadních kol, mají octavie v provedení kombi. A to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi se zvýšeným podvozkem Scout. V obou případech se pohon všech kol kombinoval se silnějšími motory, a to buď s dvoulitrovým turbodieselem 2,0 anebo přeplňovaným benzinovým motorem 1,8 TSI.

Když po octavii s pohonem všech kol teď někdo zatouží, neměl by být problém sehnat ji ojetou. "Tato auta jsou vyloženě sezonní záležitostí," popisuje Filip Kučera, marketingový ředitel Auto ESA. "Pokud je takové auto za dobrou cenu, prodávají se na podzim a v zimě dobře, ale po sezoně o ně zájem klesá." Velmi podobný problém má podle Kučery i Škoda Yeti.

Dlouhé čekací lhůty na octavie a superby s pohonem všech kol trápily prodejce škodovek už od loňského roku. Situace se zhoršila začátkem letoška, kdy se čekací lhůty prodloužily až na šest měsíců. Nyní se podle Radka Donnera situace vrátila k normálu. Na superb s pohonem všech kol, který mělo podle Donnera v NH Caru v loňském roce 40 procent prodaných vozů, se teď čeká standardní dva a tři měsíce.

Škoda Octavia Scout

Škodovky roku 2013

Jako většina automobilek nabízí i Škoda auta nového modelového roku s přibližně půlročním předstihem. Novinky v nabídce nejsou u stávajících modelů výrazné. Čeká se totiž na nejdůležitější premiéru automobilky za poslední léta. Nový laciný liftback rapid, který nahradí Škodou Octavii Tour a zařadí se cenou mezi fabii a octavii.

U běžných modelů má být s novým modelovým rokem vylepšený software pro handsfree soupravy GSM, navigační systém či klimatizační jednotky.
Yeti přichází s novým akčním modelem Champion. Nejrychlejší octavia v nabídce mladoboleslavské značky dostane paket s příznačným názvem Speed. Octavia RS v ní dostane sadu doplňků, jako jsou černé ráfky kol nebo alcantarou vyšňořený interiér. Standardní barvou pro vozy s paketem Speed bude zelená metalíza.
 
Roomster bude k mání v provedení Bicolor s barevnou střechou a dekorativními fóliemi na bocích. Škoda Citigo zase dostává pětistupňovou robotizovanou převodovkou ASG. "Tato převodovka s hmotností menší než 30 kg patří k nejlehčím automatizovaným převodovkám současnosti a vyznačuje se ekonomickým provozem a komfortním ovládáním," slibuje Jozef Baláž, tiskový mluvčí značky.

Octavia v akci

Nejvíc nadějí ale Škodovka vkládá do speciální edice Champion, do které nově k fabii a roomsteru zařadila i octavii. Pětidveřový stěžejní model značky s naftovým dvoulitrovým motorem bude stát už 340 tisíc korun.

Kombi Champion by mělo být dražší o třicet tisíc korun, ve výbavě už ale bude mít střešní ližiny. Zlevní také verze s benzinovým turbomotorem 1,4, která bude začínat na 320 tisících Kč. Za stejnou cenu mohou spořivější zákazníci sáhnout po provedení s motorem 1,6 MPI/75 kW upraveným na spalování LPG.

Škoda s Octavií Champion dohání slevy u ostatních výrobců a nahrazuje akcí výběhový model Tour, jenž se přestává vyrábět, a zaplňuje mezidobí, kdy ještě nenabízí nový vůz Rapid.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.