Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky z Frankfurtu: Honda Civic zůstává mezi mimozemšťany

aktualizováno 
Zdálky vypadá devátá generace civicu jako ta končící osmá. Zblízka ale překvapí zvýraznění netradičních křivek, které rozhodně nejsou tuctové. Civic tak i nadále vypadá jako auto ze sci-fi filmu, očekávané uhlazení linií se rozhodně nekoná.

Honda Civic | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Frankfurtský autosalon si zvolila Honda pro představení svého stěžejního evropského model Civic v nejnovějším vydání. Už devátá generace civicu od roku 1972, kdy takto pojmenovaný model automobilka poprvé představila, se drží linií předchozí generace. Už ta při představení vzbudila hodně emocí, velmi futuristický design se ale časem okoukal a očekávalo se, že v další generaci vsadí Honda na méně vyzývavé linie.

Jenže všechno je jinak a nový civic je ještě zvláštnější než ten předchozí. Doktor Blažej, nejznámější civikář široko daleko, se opět nestačí divit.

Honda Civic

Zachována byla výrazně zakulacená karoserie, u které přední kapota plynule navazuje na kabinu, a celek tak vypadá jako jednoprostorová karoserie. Ještě výraznější je dynamický profil auta, boční linky karoserie ubíhají směrem vzad výrazně vzhůru a naopak přední maska je opticky velmi nízko. Zachováno zůstalo rozdělené zadní okno se spojlerem uprostřed obou částí.

U předních i zadních světel už Honda upustila od jejich optického propojení přes celou šířku auta. Přední světla se ještě víc protáhla do boků karoserie, končí nyní až nad třetinou podběhu předního kola. Přední maska je kontrastně černá a míří až doprostřed nárazníku. Díky tomu vypadá předek auta nižší a dynamičtější.

Na zádi se světla přestěhovala výš až na úroveň spojleru, kterým navíc prochází tenká linie světel. Oproti současné generaci ale má novinka zadní světla výrazněji tvarovaná a jasně oddělená. Ostřejší rysy mají i boční okna, nárazníky a boční práh.

Honda Civic

Velmi výrazné jsou lemy blatníků, které tvoří vpředu i vzadu dva mohutné oblouky. Ty zasahují až do dveří, kde se jakoby sbíhají. Výrazněji je tento designérský prvek patrný na tmavém laku karoserie než na fotografiích bílého civicu. Při pohledu zpředu je tvar auta konvenční, ale zadní pohled odhalí další zajímavé linie, které designéři na karoserii novinky dostali. Karoserie je v bocích jakoby prohnutá, za což mohou mohutné zadní lemy blatníků v kontrastu s užším položením zadních svítilen.

Celkově je přední část hodně ostře řezaná, naopak zadek je rozhodně oblejší. Na první pohled to působí poněkud nevyrovnaně a ve skutečnosti vypadá zase úplně jinak než na fotografiích. Což ostatně platí i o dosluhující osmé generaci.

Interiér se od současné generace příliš neodchýlil, opět výrazně odděluje pracoviště řidiče od zbytku kabiny. Hlavní přístrojový štít je analogový, doplněný mohutnou horní kapličkou s doplňkovými displeji. U vyšších výbav pak přibude ještě velký displej multimediálního systému s navigací. Dobrou zprávou je, že si interiér zachoval vysokou míru flexibility. Zadní sedadla lze různě sklápět a podlaha je téměř rovná. Podle výrobce si posádka oproti současnému modelu polepší, bude mít víc místa a potěší ji lepší materiály.

Honda Civic

 

Úpravami prošel i podvozek, ale prostorově úsporné řešení zadní nápravy s vlečnými rameny s torzní příčkou zachoval. Pod kapotou by měla zůstat tradiční paleta motorů: benzinové 1,4 a 1,8 litru a jeden diesel. Ten z objemu 2,2 litru získal navíc 10 koní (110 kW), ale snížil emise a spotřebu. Všechny tři motory budou spřaženy s šestistupňovým manuálem, silnější benzinový agregát bude k mání i s pětistupňovým automatem.

Nová Honda Civic se začne prodávat na jaře příštího roku a lze očekávat, že ceny budou kopírovat současnou generaci. Základní model by tak měl na našem trhu stát pod 400 000 korun. Nutno podotknout, že modely Hondy patří ve své třídě vždy mezi dražší zboží, což vynahrazují bohatší základní výbavou.  

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.