Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novou Ladu Silhouette pomáhá vyvíjet Porsche

  12:00aktualizováno  12:00
Žigulíky s desetiletími prozrálým designem a technikou Fiatu 124 to mají nahnuté. Posměšné úšklebky na adresu vozů z Togliatti už za dva roky nebudou na místě. Ruská automobilka připravuje model Silhouette, který nabídne hybridní pohon a dělá si zálusk na 5 hvězdiček v crashtestech EuroNCAP, pomoci mají technici Porsche Engeneering.

Lada Silhouette | foto: caradisiac.com

V nabídce Lady pro domácí trh stále figurují nesmrtelné modely 2105 a 2107, nejnovějším hitem nabídky je pak kalina, vycházející z "kulatého" Opelu Corsa generace B.

Jak bude vypadat nová lada, naznačila už studie představená na autosalonu v Moskvě v září 2004, tehdy se jmenovala Siluet.

Projekt 2116 pomalu spěje do finále, aby se v roce 2008 představil oficiálně pod jménem Silhouette. Server caradisiac.com přinesl první fotografie ručně vyrobeného modelu z ruského vývojového centra.

Lada 2116 Silhouette vzniká jako úplně nový projekt, dostane zcela novou platformu a do začátku benzinový dvoulitr. Kola přední nápravy bude časem pohánět také naftový motor, automobilka slibuje dokonce i hybridní pohon. 

S vývojem prý ruskému výrobci pomáhá konstrukční kancelář Porsche Engineering, spřízněná s věhlasnou automobilkou stejného jména.

Cílem Lady je prý vyvinout spolehlivé auto s garantovanou životností 200 tisíc kilometrů. Silhouette si také dělá ambice dostat čtyři, ale raději pět hvězdiček v crashtestech EuroNCAP.

Autoři: ,


Témata: design, Fiat, Lada, Moskva, Opel, Porsche


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.