Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novozélandská formule pro dva: Hulme CanAm za 15 milionů

aktualizováno 
Nový Zéland není produkci automobilů země zaslíbená. I na druhé straně zeměkoule ale vznikají auta, která dokáží vzbudit emoce. Jako třeba unikátní dvoumístná formule Hulme CanAm.

Hulme CanAm | foto: NZ Autocar

Novozélandský supersport dostal jméno po Denny Hulmovi, novozélandské automobilové legendě. Hulme byl totiž mistr světa formule 1 z roku 1967 a vítěz šampionátu CanAm z roku následujícího.

Vývoj novozélandského supersportu lze tedy prát jako poctu legendárnímu závodníkovi, který zemřel v roce 1992 na infarkt během závodu za volantem BMW M3.

Hulme CanAm svoji konstrukcí odkazuje na vozy formule 1. Kola jsou uchycena mimo karoserii a nechybí přední a zadní přítlačné křídlo. Konstrukce novozélandské civilní formule je obdobná jako v případě neméně unikátního supersportu Caparo T1.

Hulme CanAm

Hulme CanAm dokáže svést vedle řidiče i jednoho pasažéra, který sedí po jeho boku. Osádka však musí slevit z nároků na luxus, vše bylo podřízeno nízké hmotnosti a jízdním zážitkům. Navíc lze sundat střechu a vychutnat si tak jízdu jako ve formuli 1. Místo čelního skla pak má vůz pouze malou clonu.

Podvozek je vyroben z uhlíkových vláken, což zaručuje nízkou hmotnost, která je podle tvůrců pod 1 000 kilogramů. Na konstrukci se podílel specialista na kompozity Wayne Smith, jehož doménou byl výroba rychlostních jachet.

Původně byl supersport, ještě pod označením F1, osazen vidlicovým osmiválcem z BMW M5. Nyní je použit sedmilitrový V8 motor z Chevroletu Corvette Z06. Motor podává maximální výkon 441 kW a točivý moment 600 Nm.

Hulme CanAm má poháněná zadní kola přes šestistupňovou převodovku. Unikátní supersport se může pochlubit bleskovým zrychlením z nuly na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost by měla dosahovat až 315 kilometrů za hodinu.

Hulme CanAm

V příštím roce by se měla rozjet malosériová výroba čítající omezený počet vozů. Cena se bude pohybovat okolo 700 tisíc dolarů, tedy v přepočtu přes 15 milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.