Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový americký drsňák Dodge Durango do Evropy nedorazí. Nestačí mu silnice

aktualizováno 
Německým prémiovým značkám se na trhu v USA velmi daří v prodejích velkých SUV. Přítrž tomu chce udělat nový Dodge Durango. Se sportovně střiženou muskulaturní karoserií a americky opulentními motory by se mu to mohlo povést.

Dodge Durango | foto: Dodge

Ovšem v Evropě se s durangem asi jen tak nepotkáme. Sice by ho do své nabídky mohl zařadit Fiat, který nedávno s Chryslerem uzavřel alianci (do portfolia Chrysleru patří právě značka Dodge), ovšem durango je přeci jen příliš americké a na malé evropské silničky tento mastodont není stavěný. Ale na druhou stranu mnohá evropská i japonská SUV také ne. V nabídce ale mají dieselové motory, což je motorizace, kterou Evropané vyžadují, a durangu prozatím chybí a asi i nadále chybět bude.

Dodge Durango

Durango modelového ročníku 2011 má nezaměnitelnou agresivní a mohutnou přední masku, tvar karoserie pak odkazuje na jiné modely značky, především mohou připomínat sedan charger, s kterým se lze na našich silnicích občas setkat díky individuálním dovozům z USA. V každém případě se snaží durango vypadat jako pořádný svalovec. Přesné rozměry auta ale zatím neznáme, výrobce je doposud nezveřejnil. Předchozí verze měřila přes pět metrů na délku a necelé dva metry na šířku.

Výrobce se ale už pochlubil s motory, které budou nové durango pohánět. V nabídce budou prozatím dva: šestiválcový 3,5litr a osmiválec V8 HEMI s obsahem 5,7 litru. Oba motory se budou na přání dodávat s pohonem všech kol. Výrobce tvrdí, že s oběma motory bude novinka docela úsporný vůz. U obou motorů by to mělo podpořit variabilní časování ventilů a u většího z nich pak i odpojování poloviny válců, pokud nejsou pro výkon potřeba.

Dodge Durango

Život s SUV je v USA zjevně jiný než v Evropě, takže jednou z nejvynášenějších vlastností nového duranga je možnost tažení opravdu obřích přívěsů. Auto si poradí až se sedmimetrovým přívěsem o hmotnosti přes 2,8 tuny u šestiválce a dokonce až 3,3 tuny u vyšší motorizace.

Zatímco vzhled auta se od evropských konkurentů výrazně liší, interiér by měl padnout do noty potenciálním zákazníkům z obou stran Atlantiku. Slibovány jsou kvalitní materiály a to především ve vyšších výbavách. Variabilní interiér pojme tři řady sedadel, z čehož ani tu poslední rozhodně nelze označit za nouzovou.

Ve výbavě nebude chybět nic podstatného a bezpečnost je, alespoň papírově, zajištěna na nejvyšší úrovni: mimo tradičních předních a bočních airbagů bude mít durango i hlavové airbagy pro všechny řady sedadel. K bezpečnějšímu provozu by měl přispět i příplatkový adaptivní tempomat nebo detektor mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.

První duranga se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. Cena by měla být, jak je tomu v USA běžné, velmi příznivá. Výrobce ji zatím oficiálně nezveřejnil, ale podle amerických automobilových serverů by měla začínat zhruba na částce 27 000 USD a u špičkových variant končit na zhruba dvojnásobku. Počítáte správně, toto obří SUV bude v přepočtu stát od zhruba půl milionu korun. S tříapůllitrovým šestiválcem. O tom si u nás můžeme nechat jen zdát...

Autoři:


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz