Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový americký drsňák Dodge Durango do Evropy nedorazí. Nestačí mu silnice

aktualizováno 
Německým prémiovým značkám se na trhu v USA velmi daří v prodejích velkých SUV. Přítrž tomu chce udělat nový Dodge Durango. Se sportovně střiženou muskulaturní karoserií a americky opulentními motory by se mu to mohlo povést.

Dodge Durango | foto: Dodge

Ovšem v Evropě se s durangem asi jen tak nepotkáme. Sice by ho do své nabídky mohl zařadit Fiat, který nedávno s Chryslerem uzavřel alianci (do portfolia Chrysleru patří právě značka Dodge), ovšem durango je přeci jen příliš americké a na malé evropské silničky tento mastodont není stavěný. Ale na druhou stranu mnohá evropská i japonská SUV také ne. V nabídce ale mají dieselové motory, což je motorizace, kterou Evropané vyžadují, a durangu prozatím chybí a asi i nadále chybět bude.

Dodge Durango

Durango modelového ročníku 2011 má nezaměnitelnou agresivní a mohutnou přední masku, tvar karoserie pak odkazuje na jiné modely značky, především mohou připomínat sedan charger, s kterým se lze na našich silnicích občas setkat díky individuálním dovozům z USA. V každém případě se snaží durango vypadat jako pořádný svalovec. Přesné rozměry auta ale zatím neznáme, výrobce je doposud nezveřejnil. Předchozí verze měřila přes pět metrů na délku a necelé dva metry na šířku.

Výrobce se ale už pochlubil s motory, které budou nové durango pohánět. V nabídce budou prozatím dva: šestiválcový 3,5litr a osmiválec V8 HEMI s obsahem 5,7 litru. Oba motory se budou na přání dodávat s pohonem všech kol. Výrobce tvrdí, že s oběma motory bude novinka docela úsporný vůz. U obou motorů by to mělo podpořit variabilní časování ventilů a u většího z nich pak i odpojování poloviny válců, pokud nejsou pro výkon potřeba.

Dodge Durango

Život s SUV je v USA zjevně jiný než v Evropě, takže jednou z nejvynášenějších vlastností nového duranga je možnost tažení opravdu obřích přívěsů. Auto si poradí až se sedmimetrovým přívěsem o hmotnosti přes 2,8 tuny u šestiválce a dokonce až 3,3 tuny u vyšší motorizace.

Zatímco vzhled auta se od evropských konkurentů výrazně liší, interiér by měl padnout do noty potenciálním zákazníkům z obou stran Atlantiku. Slibovány jsou kvalitní materiály a to především ve vyšších výbavách. Variabilní interiér pojme tři řady sedadel, z čehož ani tu poslední rozhodně nelze označit za nouzovou.

Ve výbavě nebude chybět nic podstatného a bezpečnost je, alespoň papírově, zajištěna na nejvyšší úrovni: mimo tradičních předních a bočních airbagů bude mít durango i hlavové airbagy pro všechny řady sedadel. K bezpečnějšímu provozu by měl přispět i příplatkový adaptivní tempomat nebo detektor mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.

První duranga se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. Cena by měla být, jak je tomu v USA běžné, velmi příznivá. Výrobce ji zatím oficiálně nezveřejnil, ale podle amerických automobilových serverů by měla začínat zhruba na částce 27 000 USD a u špičkových variant končit na zhruba dvojnásobku. Počítáte správně, toto obří SUV bude v přepočtu stát od zhruba půl milionu korun. S tříapůllitrovým šestiválcem. O tom si u nás můžeme nechat jen zdát...

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.