Nový americký drsňák Dodge Durango do Evropy nedorazí. Nestačí mu silnice

Německým prémiovým značkám se na trhu v USA velmi daří v prodejích velkých SUV. Přítrž tomu chce udělat nový Dodge Durango. Se sportovně střiženou muskulaturní karoserií a americky opulentními motory by se mu to mohlo povést.
Dodge Durango

Dodge Durango | foto: Dodge

Ovšem v Evropě se s durangem asi jen tak nepotkáme. Sice by ho do své nabídky mohl zařadit Fiat, který nedávno s Chryslerem uzavřel alianci (do portfolia Chrysleru patří právě značka Dodge), ovšem durango je přeci jen příliš americké a na malé evropské silničky tento mastodont není stavěný. Ale na druhou stranu mnohá evropská i japonská SUV také ne. V nabídce ale mají dieselové motory, což je motorizace, kterou Evropané vyžadují, a durangu prozatím chybí a asi i nadále chybět bude.

Dodge Durango

Durango modelového ročníku 2011 má nezaměnitelnou agresivní a mohutnou přední masku, tvar karoserie pak odkazuje na jiné modely značky, především mohou připomínat sedan charger, s kterým se lze na našich silnicích občas setkat díky individuálním dovozům z USA. V každém případě se snaží durango vypadat jako pořádný svalovec. Přesné rozměry auta ale zatím neznáme, výrobce je doposud nezveřejnil. Předchozí verze měřila přes pět metrů na délku a necelé dva metry na šířku.

Výrobce se ale už pochlubil s motory, které budou nové durango pohánět. V nabídce budou prozatím dva: šestiválcový 3,5litr a osmiválec V8 HEMI s obsahem 5,7 litru. Oba motory se budou na přání dodávat s pohonem všech kol. Výrobce tvrdí, že s oběma motory bude novinka docela úsporný vůz. U obou motorů by to mělo podpořit variabilní časování ventilů a u většího z nich pak i odpojování poloviny válců, pokud nejsou pro výkon potřeba.

Dodge Durango

Život s SUV je v USA zjevně jiný než v Evropě, takže jednou z nejvynášenějších vlastností nového duranga je možnost tažení opravdu obřích přívěsů. Auto si poradí až se sedmimetrovým přívěsem o hmotnosti přes 2,8 tuny u šestiválce a dokonce až 3,3 tuny u vyšší motorizace.

Zatímco vzhled auta se od evropských konkurentů výrazně liší, interiér by měl padnout do noty potenciálním zákazníkům z obou stran Atlantiku. Slibovány jsou kvalitní materiály a to především ve vyšších výbavách. Variabilní interiér pojme tři řady sedadel, z čehož ani tu poslední rozhodně nelze označit za nouzovou.

Ve výbavě nebude chybět nic podstatného a bezpečnost je, alespoň papírově, zajištěna na nejvyšší úrovni: mimo tradičních předních a bočních airbagů bude mít durango i hlavové airbagy pro všechny řady sedadel. K bezpečnějšímu provozu by měl přispět i příplatkový adaptivní tempomat nebo detektor mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.

První duranga se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. Cena by měla být, jak je tomu v USA běžné, velmi příznivá. Výrobce ji zatím oficiálně nezveřejnil, ale podle amerických automobilových serverů by měla začínat zhruba na částce 27 000 USD a u špičkových variant končit na zhruba dvojnásobku. Počítáte správně, toto obří SUV bude v přepočtu stát od zhruba půl milionu korun. S tříapůllitrovým šestiválcem. O tom si u nás můžeme nechat jen zdát...

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...