Nový americký drsňák Dodge Durango do Evropy nedorazí. Nestačí mu silnice

aktualizováno 
Německým prémiovým značkám se na trhu v USA velmi daří v prodejích velkých SUV. Přítrž tomu chce udělat nový Dodge Durango. Se sportovně střiženou muskulaturní karoserií a americky opulentními motory by se mu to mohlo povést.

Dodge Durango | foto: Dodge

Ovšem v Evropě se s durangem asi jen tak nepotkáme. Sice by ho do své nabídky mohl zařadit Fiat, který nedávno s Chryslerem uzavřel alianci (do portfolia Chrysleru patří právě značka Dodge), ovšem durango je přeci jen příliš americké a na malé evropské silničky tento mastodont není stavěný. Ale na druhou stranu mnohá evropská i japonská SUV také ne. V nabídce ale mají dieselové motory, což je motorizace, kterou Evropané vyžadují, a durangu prozatím chybí a asi i nadále chybět bude.

Dodge Durango

Durango modelového ročníku 2011 má nezaměnitelnou agresivní a mohutnou přední masku, tvar karoserie pak odkazuje na jiné modely značky, především mohou připomínat sedan charger, s kterým se lze na našich silnicích občas setkat díky individuálním dovozům z USA. V každém případě se snaží durango vypadat jako pořádný svalovec. Přesné rozměry auta ale zatím neznáme, výrobce je doposud nezveřejnil. Předchozí verze měřila přes pět metrů na délku a necelé dva metry na šířku.

Výrobce se ale už pochlubil s motory, které budou nové durango pohánět. V nabídce budou prozatím dva: šestiválcový 3,5litr a osmiválec V8 HEMI s obsahem 5,7 litru. Oba motory se budou na přání dodávat s pohonem všech kol. Výrobce tvrdí, že s oběma motory bude novinka docela úsporný vůz. U obou motorů by to mělo podpořit variabilní časování ventilů a u většího z nich pak i odpojování poloviny válců, pokud nejsou pro výkon potřeba.

Dodge Durango

Život s SUV je v USA zjevně jiný než v Evropě, takže jednou z nejvynášenějších vlastností nového duranga je možnost tažení opravdu obřích přívěsů. Auto si poradí až se sedmimetrovým přívěsem o hmotnosti přes 2,8 tuny u šestiválce a dokonce až 3,3 tuny u vyšší motorizace.

Zatímco vzhled auta se od evropských konkurentů výrazně liší, interiér by měl padnout do noty potenciálním zákazníkům z obou stran Atlantiku. Slibovány jsou kvalitní materiály a to především ve vyšších výbavách. Variabilní interiér pojme tři řady sedadel, z čehož ani tu poslední rozhodně nelze označit za nouzovou.

Ve výbavě nebude chybět nic podstatného a bezpečnost je, alespoň papírově, zajištěna na nejvyšší úrovni: mimo tradičních předních a bočních airbagů bude mít durango i hlavové airbagy pro všechny řady sedadel. K bezpečnějšímu provozu by měl přispět i příplatkový adaptivní tempomat nebo detektor mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.

První duranga se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. Cena by měla být, jak je tomu v USA běžné, velmi příznivá. Výrobce ji zatím oficiálně nezveřejnil, ale podle amerických automobilových serverů by měla začínat zhruba na částce 27 000 USD a u špičkových variant končit na zhruba dvojnásobku. Počítáte správně, toto obří SUV bude v přepočtu stát od zhruba půl milionu korun. S tříapůllitrovým šestiválcem. O tom si u nás můžeme nechat jen zdát...

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Ford umí najít nebezpečná místa dopředu. Sleduje brzdění

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Často nejdříve musí dojít k nehodě, aby byl konkrétní dálniční uzel, křižovatka nebo úsek silnice označen za...

Najdete na iDNES.cz