Ovšem v Evropě se s durangem asi jen tak nepotkáme. Sice by ho do své nabídky mohl zařadit Fiat, který nedávno s Chryslerem uzavřel alianci (do portfolia Chrysleru patří právě značka Dodge), ovšem durango je přeci jen příliš americké a na malé evropské silničky tento mastodont není stavěný. Ale na druhou stranu mnohá evropská i japonská SUV také ne. V nabídce ale mají dieselové motory, což je motorizace, kterou Evropané vyžadují, a durangu prozatím chybí a asi i nadále chybět bude.
Durango modelového ročníku 2011 má nezaměnitelnou agresivní a mohutnou přední masku, tvar karoserie pak odkazuje na jiné modely značky, především mohou připomínat sedan charger, s kterým se lze na našich silnicích občas setkat díky individuálním dovozům z USA. V každém případě se snaží durango vypadat jako pořádný svalovec. Přesné rozměry auta ale zatím neznáme, výrobce je doposud nezveřejnil. Předchozí verze měřila přes pět metrů na délku a necelé dva metry na šířku.
Výrobce se ale už pochlubil s motory, které budou nové durango pohánět. V nabídce budou prozatím dva: šestiválcový 3,5litr a osmiválec V8 HEMI s obsahem 5,7 litru. Oba motory se budou na přání dodávat s pohonem všech kol. Výrobce tvrdí, že s oběma motory bude novinka docela úsporný vůz. U obou motorů by to mělo podpořit variabilní časování ventilů a u většího z nich pak i odpojování poloviny válců, pokud nejsou pro výkon potřeba.
Život s SUV je v USA zjevně jiný než v Evropě, takže jednou z nejvynášenějších vlastností nového duranga je možnost tažení opravdu obřích přívěsů. Auto si poradí až se sedmimetrovým přívěsem o hmotnosti přes 2,8 tuny u šestiválce a dokonce až 3,3 tuny u vyšší motorizace.
Zatímco vzhled auta se od evropských konkurentů výrazně liší, interiér by měl padnout do noty potenciálním zákazníkům z obou stran Atlantiku. Slibovány jsou kvalitní materiály a to především ve vyšších výbavách. Variabilní interiér pojme tři řady sedadel, z čehož ani tu poslední rozhodně nelze označit za nouzovou.
Ve výbavě nebude chybět nic podstatného a bezpečnost je, alespoň papírově, zajištěna na nejvyšší úrovni: mimo tradičních předních a bočních airbagů bude mít durango i hlavové airbagy pro všechny řady sedadel. K bezpečnějšímu provozu by měl přispět i příplatkový adaptivní tempomat nebo detektor mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách.
První duranga se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. Cena by měla být, jak je tomu v USA běžné, velmi příznivá. Výrobce ji zatím oficiálně nezveřejnil, ale podle amerických automobilových serverů by měla začínat zhruba na částce 27 000 USD a u špičkových variant končit na zhruba dvojnásobku. Počítáte správně, toto obří SUV bude v přepočtu stát od zhruba půl milionu korun. S tříapůllitrovým šestiválcem. O tom si u nás můžeme nechat jen zdát...