Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový bič na řidiče. Automatické měření hloubky dezénu pneumatiky

aktualizováno 
Britská policie uvažuje o tom, že by na vybraných místech instalovala automatické měřiče hloubky dezénu pneumatiky. Řidičům, kteří by jezdili na nevyhovujících pneumatikách, by hrozila okamžitá pokuta.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Britská policie o zavedení automatických detektorů hloubky dezénu uvažuje jako o dalším možném preventivním opatření. Systém by prý měl řidiče upozorňovat na to, že jejich pneumatiky jsou příliš sjeté a tím je donutit k jejich výměně.

Kritici systému se ale obávají, že bude využíván k dalším perzekucím řidičů. Měřicí systém totiž stojí v přepočtu asi jeden a půl milionu korun na jedno měřicí místo a skeptici se domnívají, že tyto náklady si nechá britská policie zaplatit z kapes řidičů. Hříšníka, kterého by systém odhalil, by totiž o pár set metrů dále zastavili policisté a vystavili mu pokutu.

Ať už bude systém v Británii fungovat jakkoli, je jisté, že systém automatického měření dezénu by mohl být dalším příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu. Tedy především pokud bude fungovat opravdu spíše v preventivním režimu.

Systém automatické detekce hloubky dezénu vyrábí například německá společnost ProContour a nedávno jej představila také firma Apollo Vredestein. Speciální detektory jsou zabudovány ve vozovce a skenují otisk pneumatiky vozu, který přes ně přejede.

Společnost ProContour nabízí tento systém především autoservisům a pneuservisům. Jejich provozovatelům nabízí možnost poznat prostřednictvím systému nejen ihned při vjezdu stav pneumatik zákazníkova vozu, ale také odhalit řadu dalších technických problémů.

Technologie 3D skenování dezénu pneumatiky totiž dovede odhalit různé nerovnoměrnosti v jejím opotřebení. Tyto nerovnoměrnosti jsou způsobeny chybně nastavenou geometrií nebo jinými závadami na podvozku. A zkušený technik dovede podle typu opotřebení ihned určit původ problému.

Automatické měření stavu pneumatiky tak umožňuje mechanikovi závadu odhalit prakticky ještě před tím, než zákazník zaparkuje svůj vůz u dílny.

Společnost ProContour ale slibuje, že její systém H3-D toho bude v budoucnu umět ještě víc. Hlavní novinkou by měla být schopnost měřit podle otisku i aktuální tlak v pneumatice. Systém by mohl být používán například na benzinových pumpách, kde by přijíždějící řidiči byli automaticky upozorňováni na podhuštěné pneumatiky.

Stačí jedno euro

"Hodně řidičů v zimě jezdí na opotřebovaných zimních pneumatikách," říká tiskový mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.

Podle odborníků z mnichovského Technologického centra pojišťovny stačí obyčejná jednoeurová mince, kterou vložíte mezi lamely na pneumatikách. "Pokud bude její zlatý okraj vidět, pak hloubka vzorku nesplňuje předepsané minimum – 4 milimetry," radí Bálek.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Octavia 1.8 TSI 2009...
Škoda Octavia 1.8 TSI 2009...

r.v. 2009, naj. 105 044 km, benzín
203 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.