Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový český superkombík: první kilometry se Škodou Superb Combi

  12:00aktualizováno  12:00
Škoda se těší na prodej jednoho z největších kombíků současnosti. Superb Combi odveze 633 litrů nákladu, při sklopených zadních dokonce 1 865 litrů. K povedenému podvozku nejlépe pasuje turbobenzinový motor 1,8 TSI.

Blíží se konec passatů variant v Čechách. Doprodejte sklady a další auta už vozit nemusíte - tak by s trochou  nadsázky mohlo znít doporučení importérovi dosud velice úspěšného vozu, jež bodoval hlavně ve firemních flotilách.

Škoda Superb Combi

Proč tak kategorický soud? Posuďte sami: škodovácká novinka má stejné motory jako volkswagen, je stejně precizně dílensky zpracovaná, má lepší podvozek než současná generace passatu (nástupce se chystá na příští rok), kufr má o kus větší...

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých
vozů Škoda Superb 
Vyberte si již dnes! www.automodul.cz

Jediné, co chybí, je logo VW na kapotě. Ve Škodovce a asi i v celém koncernu si myslí, že to stačí. "Majitelé passatu jsou velmi loajální značce, takže nečekáme tak velký odliv, jak naznačujete," řekl mi na prezentaci nejnovější Škody šéf externího designu značky Karl Neuhold.

Možná to platí pro Německo, ale Češi jsou mnohem loajálnější k penězům než ke značkám a mnohem víc řeší, kolik za auto utratí. A superb se stejným (pro něj základním) motorem 1.4 TSI 92 kW je o padesát tisíc korun levnější, výbava je obdobná...

Berte benzin

Opel Insignia Sports Tourer, Kia cee´d Sporty Wagon, Alfa Romeo Sport Wagon... to se výrobci kombíků zbláznili, že nám pořád sugerují, že kombík musí být zároveň sporťák? Kde jsou ty časy hranatých kombíků Volvo, do nichž se vešla starožitná almara - a dveře šly zavřít?

Naštěstí ve Škodovce, věrni rodinné image značky, do "sportovního" pokušení neupadli (a zaoblenou zadní část auta jim nadiktovaly současné módní trendy) - ale o to více překvapí, že jejich kombík skutečně dokáže jet velmi sportovně, a to vlastně se všemi motory.

Škoda Superb Combi

Nejvíce nadšeni jsme byli přeplňovanými benzíňáky TSI, zvláště pak 1.8 (118 kW); turbodieselový commonrailový dvoulitr nás při opravdu ostré jízdě mírně rozčiloval notoricky známým turboefektem. Když dáte plný plyn, přeřadíte, tři sekundy se nic neděje a teprve pak vystřelíte kupředu - mezitím vám v ostré vracečce motor málem "chcípne".

Je třeba říct, že tato situace může nastat jen tehdy, kdy jedete opravdu na hraně jízdních schopností vozu a z motoru chcete vyždímat opravdu maximum. My jsme si to vyzkoušeli na skutečně ostrých serpentinách liduprázdné silničky na úbočí italského Monte Mottarone (taková česká Sněžka s výhledem na Lago Maggiore), a při vymetání zatáček smykem přes ruční brzdu museli uznat, že podvozek za pomoci nikoli přehnaně agilně nastaveného ESP snese neuvěřitelně mnoho; výrazně více, než vám v běžném provozu dovolí pud sebezáchovy. V krizových situacích se to však může hodit.

Přitom však neslevuje z komfortu, jaký od limuzíny střední třídy očekáváte. Kolega shrnul tuto jeho stránku lapidárně a výstižně. "Když vjedeš do díry, které se nemůžeš vyhnout, čekáš ránu, ale ono přijde jen drncnutí."

Pozadu nejsou ani brzdy, které se nám nepodařilo unavit ani při zpátečním klesání z vrcholu - koneckonců byly u kombíku stejně jako podvozek posíleny tak, aby zvládly zastavit v některých specifikacích superbu povolený dvoutunový přívěs.

Kdybychom si měli vybrat, jaký motor do kombíku chceme, vyhrála by to 1.8 TSI - kromě naprosto přesvědčivé dynamiky (118 kW) nás uspokojila i spotřebou kolem 7,5 litru. O mírné výhradě k naftě už řeč byla; 1.4 TSI stačí bez problémů na prázdné auto, ale nejeli jsme s plným, abychom si mohli být jisti, že dynamika bude stejně dobrá.

Svezli jsme se i s vrcholným šestiválcem 3.6 litru, který je kombinován výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem DSG ("sedmikvalt" z 1.8 by nezvládl takovou porci točivého momentu). Což o to, sametový šelest motoru se nám líbil, auto ale bylo "těžké na předek", což se projevovalo v tuhém řízení a nenadchla ani spotřeba přes 12 litrů.

U takového objemu je sice spíše dobrá, ale tenhle model bychom nechali těm, kteří chtějí reprezentovat šestiválcovou limuzínou.

Škoda Superb Combi

Praktických vychytávek je v superbu spousta, takže jen namátkou: variabilní přepážky v kufru, jimiž obestavíte náklad, aby necoural po podlaze (za příplatek 4 700 Kč); vtipná svítilna, co posvítí nejen na zavazadla, ale dá se lehce vyloupnout a protože je magnetická, přilepit kamkoli na karoserii (základ); příplatkové obří panoramatické okno (29 000 Kč), poprvé v historii značky elektrické zavírání dveří kufru (11 800 Kč).

A také bezklíčové odemykání a startování, u Škodovky nazvané Kessy - jakkoli právě to je módní novinka, povinná u všech značek, jež nepřináší žádnou zřejmou výhodu a jednu velkou nevýhodu: neustále budete hledat, ve které kapse, kde pod sedadlem nebo v přihrádce na kelímky vlastně máte ty klíče, když nejsou v zapalování... Inu, móda nebývá vždy praktická.

Škoda Superb Combi v číslech
motor 1,4 TSI 1,8 TSI 3,6 FSI V6 4x4 2,0 TDI PD 103 kW 2,0 TDI CD 125 kW
objem (ccm) 1390 1798 3597 1968 1968
max. výkon (kW) 92 118 191 103 125
max. kroutící moment (Nm) 200 250 350 320 350
převodovka 6st. man 6st. man./7st. DSG 6st. DSG 6st. man./6st. DSG 6st. man./6st. DSG
max. rychlost (km/h) 199 218 247 205 220
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,6 8,7 6,6 10,3 8,9
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,9 7,3 10,2 6,1 5,9
pohotovostní hmotnost (kg) 1504 1533 1746 1569 1577
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4838 x 1817 x 1510 x 2761
objem kufru (l) 633 - 1865

Pochválit musíme i nezvykle nízkou cenu některých praktických doplňků: kupříkladu zadní boční airbagy jsou spolu s hlavovými za sedm tisíc korun, asistent, který přidrží auto při rozjezdu do kopce je za čtyři, přední mlhovky, jež svítí při zatáčení "za roh" za 2 500 korun a taky vyhřívané trysky ostřikovačů za sedm stovek.

Jako všechny současné škodovky ani superb combi nedostanete s rezervním kolem, jen s lepicí sadou - pokud rezervu chcete, bude vás to stát 1 400 korun.

Ušetřte za navigaci

Když si to shrneme: Superb Combi má skvělý podvozek, obří kufr, kvalitní zpracování, povedené motory i solidní cenu (od 590 tisíc korun).

Že by nebylo nic špatně? Ale ano, jedna věc by se našla, byť nemusí tak úplně souviset autem. Navigace Columbus (příplatek 38 000 Kč) se při naší cestě po Itálii prezentovala v tom nejhorším světle; možná za to může špatný software, ale stejné zkušenosti nasbíraly všechny posádky v asi dvaceti testovacích vozech, takže tohle se opravdu nepovedlo.

Zpoždění při určování polohy, nepřesnosti při navádění, naprosto neintuitivní ovládání i ne moc srozumitelné pokyny (dále se držte vpravo znamená odbočte doprava...) - těch čtyřicet tisíc opravdu vynaložte na něco užitečnějšího. Deset dáte za špičkovou navigaci s přísavkou na sklo, kterou vám nikdo neukradne, a ještě dojedete do cíle bez zbytečného zpoždění.

Motor/výbava Comfort Ambition Elegance Exclusive

1,4 TSI/ 92 kW, 6° manuální převodovka

589 900,- 674 900,- 734 900,- X
1,8 TSI/ 118 kW, 6° manuální převodovka 649 900,- 734 900,- 794 900,- 856 900,-
1,8 TSI/ 118 kW, 7° automat DSG 719 900,- 804 900,- 864 900,- 926 900,-
1,8 TSI 4x4/ 118 kW, 6° manuální převodovka 709 900,- 794 900,- 854 900,- 916 900,-
3,6 FSI V6 4x4/ 191 kW, 6° automat DSG 864 900,- 949 900,- 1 009 900,- 1 071 900,-
2,0 TDI PD DPF/103 kW, 6° manuální převodovka 644 900,- 729 900,- 789 900,- X
2,0 TDI PD DPF/103 kW, 6° automat DSG 714 900,- 799 900,- 859 900,- X
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6° manuální převodovka 704 900,- 789 900,- 849 900,- 911 900,-
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6° automat DSG 774 900,- 859 900,- 919 900,- 981 900,-
2,0 TDI CR DPF 4x4/125 kW, 6° manuální převodovka 764 900,- 849 900,- 909 900,- 971 900,-
Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.






Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.