Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C3 má stejně velký kufr jako Škoda Fabia

aktualizováno 
Současná generace jednoho z nejúspěšnějších malých aut končí, nový Citroën C3 bude představen na podzim. V Česku se zřejmě začne prodávat až začátkem příštího roku.

Nový Citröen C3 | foto: Citröen

Současný Citroën C3 byl v minulém roce osmým nejúspěšnějším autem v kategorii malých vozů v Česku, když si ho koupilo přes dva tisíce motoristů. Nástupce má tedy na co navazovat. Bojovat bude především designem, jemuž vévodí obrovité čelní sklo, které zároveň tvoří část střechy.

Cestující vpředu tak nad sebou nemají plechovou střechu, ale prosklenou plochu. Takto řešené čelní sklo se nabízí už v modelu C4 Picasso. Přehřívání interiéru při slunečných dnech zabraňuje zabarvení horní části skla, které se s blížícím se přechodem do klasické střechy stává čím dál tmavší. Jestli to bude stačit i pro auta bez klimatizace, teprve uvidíme.

Nový Citröen C3

Nový model tradičně narostl

I když už se objevují výjimky, nové generace aut bývají větší než jejich předchůdce. To samé platí i o novém Citroënu C3. Na dálku narostl o devět centimetrů. Pořád se ale s celkovou délkou 394 centimetrů vejde do zlomové velikosti čtyř metrů. "Cétrojka" je i o čtyři centimetry širší. I přes větší délku a šířku vozu se ale zmenšil zavazadlový prostor. Původní objem 305 litrů se smrskl na rovných 300. Tedy tolik, kolik má konkurenční Škoda Fabia.

Šestistupňová převodovka a systém Stop and Start

Základním motorem bude pravděpodobně agregát o objemu 1,4 litru s výkonem 55 a 70 kilowattů. Základním dieselem bude motor 1.6 HDi s výkonem 66 kilowattů. V roce 2011 mají být představeny nové benzinové i naftové motory, které nabídnou větší úsporu paliva a budou vypouštět i méně škodlivin.

K tomu jim bude kromě šestistupňové převodovky pomáhat i systém Stop and Start, kdy se motor při zastavení například na křižovatce sám vypne a ve chvíli, kdy řidič před rozjetím sešlápne spojkový pedál, sám znovu naskočí.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Najdete na iDNES.cz