Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C3 má stejně velký kufr jako Škoda Fabia

aktualizováno 
Současná generace jednoho z nejúspěšnějších malých aut končí, nový Citroën C3 bude představen na podzim. V Česku se zřejmě začne prodávat až začátkem příštího roku.

Nový Citröen C3 | foto: Citröen

Současný Citroën C3 byl v minulém roce osmým nejúspěšnějším autem v kategorii malých vozů v Česku, když si ho koupilo přes dva tisíce motoristů. Nástupce má tedy na co navazovat. Bojovat bude především designem, jemuž vévodí obrovité čelní sklo, které zároveň tvoří část střechy.

Cestující vpředu tak nad sebou nemají plechovou střechu, ale prosklenou plochu. Takto řešené čelní sklo se nabízí už v modelu C4 Picasso. Přehřívání interiéru při slunečných dnech zabraňuje zabarvení horní části skla, které se s blížícím se přechodem do klasické střechy stává čím dál tmavší. Jestli to bude stačit i pro auta bez klimatizace, teprve uvidíme.

Nový Citröen C3

Nový model tradičně narostl

I když už se objevují výjimky, nové generace aut bývají větší než jejich předchůdce. To samé platí i o novém Citroënu C3. Na dálku narostl o devět centimetrů. Pořád se ale s celkovou délkou 394 centimetrů vejde do zlomové velikosti čtyř metrů. "Cétrojka" je i o čtyři centimetry širší. I přes větší délku a šířku vozu se ale zmenšil zavazadlový prostor. Původní objem 305 litrů se smrskl na rovných 300. Tedy tolik, kolik má konkurenční Škoda Fabia.

Šestistupňová převodovka a systém Stop and Start

Základním motorem bude pravděpodobně agregát o objemu 1,4 litru s výkonem 55 a 70 kilowattů. Základním dieselem bude motor 1.6 HDi s výkonem 66 kilowattů. V roce 2011 mají být představeny nové benzinové i naftové motory, které nabídnou větší úsporu paliva a budou vypouštět i méně škodlivin.

K tomu jim bude kromě šestistupňové převodovky pomáhat i systém Stop and Start, kdy se motor při zastavení například na křižovatce sám vypne a ve chvíli, kdy řidič před rozjetím sešlápne spojkový pedál, sám znovu naskočí.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.