Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hranaté vejce: nový Citroën C4 Picasso se představuje

  14:26aktualizováno  14:26
Do Ženevy dorazí nová generace rodinného MPV zatím jako koncept. Premiéru sériové verze nového Citroënu C4 Picasso můžeme čekat v druhé půlce letoška.

Citroën Technospace Concept | foto: Citroën

Designéři mají na konceptu jménem Technospace ukázat nový směr, kterým se možná vydají při malování nových citroënů. Nové picasso tak podle všeho dostane trochu ostřejší tvary, než je u moderních citroënů zvykem. Vajíčkovitou siluetu, kterou zavedla už první generace, ale zachovalo. Díky použití LED světel se přední lampy trochu zmenšily.

Citroën Technospace Concept

Odvážně tvarovaný prototyp má na délku 443 centimetrů, šířka je 1,83 metru a výška 1,61 m.

Fotogalerie

Technospace Concept stojí na nové modulární platformě koncernu PSA (Efficient Modular Platform 2 - EMP2). Tu kromě kompaktních modelů Citroënu dostanou také peugeoty a opely díky nedávno domluvenému partnerství.

Zatím to není oficiální, ale koncept podle všeho dorazí s pomocí nafty a elektronů, které spotřebovává hybridní soustrojí elektromotoru a nafťáku Hybrid4.

Přístrojovce konceptu vévodí dvanáctipalcový dotykový displej multimediálního rozhraní. Citroën slibuje spoustu místa pro posádku a 537litrový kufr.

3 miliony

Začalo to v roce 1999 Xsarou Picasso, tu pak nahradil Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso a později doplnil menší C3 Picasso. Celkem se picassích MPV do dneška prodaly tři miliony.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.