Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C4 se představuje. Namasíruje vám záda

aktualizováno 
Nové vydání citroënu, který dodneška co se vzhledu týče nezestárl, se chystá na autosalon do Paříže. K vybranému designu slibuje výbavu, kterou budou konkurenti závidět.

Nová C4 se představí jen s pětidveřovou karoserií. Třídveřová varianta ponese označení DS4. Stejný postup zvolila francouzská automobilka u menšího modelu C3 (třídveřová varianta je luxusnější a sportovnější DS3).

Citroën, který se bude snažit odlákat zákazníky VW Golf nebo Opelu Astra, povyrostl do všech směrů: délka 4,33 metru (+5cm), šířka 1.79 (+2 cm) a výška 1.49 (+3cm). Chlubit se bude 408litrovým kufrem, čímž překonává většinu konkurentů.

Posádka se může těšit na prvky výbavy, o kterých auta této kategorie nikdy neslyšela. Do C4 bude možné pořídit třeba sedadla s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou a masážní funkcí. Nastavit bude možné nejen barvu podsvícení palubky, ale také hlas akustické signalizace.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Na palubě se má také objevit funkce eTouch, která v případě nehody sama zavolá o pomoc. Přes internet bude kromě toho také učit řidiče, jak řídit ekonomicky a hlídat servisní intervaly. K systému hlídajícímu nechtěné vyjetí z pruhu přibude třeba ještě hlídač mrtvého úhlu, bixenonové samonatáčecí světlomety nebo udělátko měřící volné místo k parkování.

Citroën C4

Startovací sestava motorů je složená ze tří benziňáků a tří dieselů. Benzinový základ tvoří 1,4 VTi s výkonem 72 kW (95 koní). Další dva zážehové motory mají objem 1,6 litru. Slabší verze VTi 120 má 88 kW. Silnější je THP 155, což je turbomotor s výkonem 115 kW.

Základní diesel nese označení HDi 90, což je 1,6 s výkonem 68 kW. Pak následuje HDi 110 o výkonu 82 kW. Na vrcholu je 110kilowattový dvoulitr HDi 150.

K mání budou také verze e-HDi, vybavené Start&Stop systémem a novou robotizovanou šestistupňovou převodovkou, které se mají chlubit úrovní emisí 109 g/km. Třeba nové pneumatiky s nízkým valivým odporem ušetří podle měření Citroënu 0,2 litru paliva na sto kilometrů. A chystají se ještě ekologičtější verze vypouštějící 99 gramů CO2 na kilometr.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.