Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Citroën C5 oficiálně: další fotky

  9:20aktualizováno  19. října 15:50
Na internet pronikly oficiální fotky nového Citroënu C5. VW Passat, novému mondeu, Peugeotu 407 a dalším přibývá nový vážný konkurent. Na silnici vyrazí v příštím roce.

Citroën C5 | foto: Citroën

Designéři francouzské automobilky dnes malují pravděpodobně nejkrásnější auta na Zemi a "cé-pětka" jim už podle obrázků rozhodně ostudu dělat nebude. Najdeme na ní něco z ladné a aristokratické C6, něco z malé C4, nechybí ani špetka inspirace snovými studiemi, podobu přídě odhalil ve Frankfurtu kabriolet C-Airscape.

Podle prvních fotek bude pracoviště řidiče připomínat tak trochu kokpit transgalaktické lodě. Snaha konstruktérů nacpat na volant co nejvíc tlačítek a ovladačů pravděpodobně v C5 dosáhla svého vrcholu.

Nový Citroën C5 se opět představí ve verzích sedan i kombi, jeho nejbližším konkurentem je nedávno představený nový Renault Laguna.

Do prodeje by měl nový velký citroën dorazit v průběhu jara 2008. V základní výbavě by mělo být sedm airbagů a obligátní hromada elektronických "udělátek", jako je ochrana před neúmyslným vyjetím z pruhu nebo pomocníci pro brzdění a ovládání stability.

Magazín Quattroruote uvádí, že bude na výběr ze dvou systémů podvozku: obyčejného a hydropneumatického.

V nabídce bude sedm motorů, tři z nich budou pít benzin: 1,8 s výkonem 127 koní, 143koňový dvoulitr a třílitrový šestiválec s výkonem 215 koní.

Turbodiesely budou začínat na objemu 1,6 litru (110 koní), více výkonu poskytne dvoulitr (136 koní), 2,2litr přeplňovaný dvěma turbodmychadly nabídne 170 koní a šestiválcový 2,7 litr 204 koní.

Citroën C5 v číslech

délka 4,78 m
šířka 1,86 m
výška 1,45 m
rozvor: 2,82 m

C5 break: 
délka: 4,83 m
výška: 1,48 m  

benzinové motory
* 1.8i 16v, 127 k (92 kW)
* 2.0i 16v, 143 k  (103 kW)
* 3.0i V6, 215 k (155 kW)
naftové motory standardně vybavené filtrem pevných částic

* 1.6 HDi 110 k (80 kW)
* 2.0 HDi 138 k (100 kW)
* 2.2 HDi 173 k (125 kW)
* 2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)

Autor:




Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.