Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský turista: přerostlá pětistovka má 4x4 a devítistupňový automat

  12:26aktualizováno  12:26
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Je to "džíp" od Fiatu. Bez přehánění, technický základ je v letošní novince amerického Jeepu jménem Renegade. Italský Fiat 500X může mít pohon předních nebo všech kol, a taky devítistupňový automat. Konkurovat bude třeba i Škodě Yeti.

Může se hodit

Je značka Fiat tou vaší a hledáte nový vůz? Najděte si ho na Automodul.cz.

Fiat rozvíjí celou řadu modelů pojmenovaných 500, ty těží ze slávy ikonické pětistovky. Jenže už je to trochu ohraná písnička, roztomile zakulacené tvary a světla sedí k městskému mrňousovi, jak to ale bude slušet velkému autu v terénu, je otázka. Už by to chtělo vymyslet něco nového.

Každopádně to 500x sluší víc než velkoprostorové 500L. Novinka totiž trochu připomíná přerostlou původní pětistovku asi tak trojnásobně.

Fiat 500X

Podobu 500X se podařilo Fiatu utajit do posledních chvil před autosalonem. Italská novinka, která se bude vyrábět ve fabrice v Melfi, je dlouhá 425 centimetrů, vysoká 161 a široká 180 cm. Kufr je 350litrový.

Fotogalerie

K mání má být "městská" a "terénní" verze. Ta druhá by se mohla snad jmenovat 500X Cross, kvůli jinak tvarovaným nárazníkům má být o něco delší a se sportovněji vyhlížejícím interiérem. 

K mání budou verze s pohonem přední nápravy i "čtyřkolka", pro první, mechanicky jednodušší provedení, bude k mání i funkce Traction+, která má zvýšit prostupnost předokolky nezpevněnými cestami.

Prodej odstartuje s nabídkou třech motorů. Základním benziňákem bude 1,4 Multiair s výkonem 140 koní (předokolka s šestistupňovým manuálem), k tomu dva diesely - 160koňová 1,6 (předokolka) a 140koňový dvoulitr. Ten dostane pohon všech kol a jako první fiat devítistupňový automat.

Fiat 500X

 

Fiat uvede 500X na víc než sto trhů světa, na některé se dostane třeba ještě benzinový motor 1.6 E-torQ s výkonem 110 koní s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem. Dále pak  benzinové 1.4 Multiair s výkonem 170 k a také 184koňový Tigershark 2,4, oba motory s pohonem všech kol a automatem.

Nafťáky má doplnit 1.3 Multijet (95 k) a plánuje se i dvoulitr s manuálem. Pracuje se také na předokolce 1.4 Multiair s šestistupňovým dvouspojkovým automatem.

Pohon všech kol je provedený mezinápravovou spojkou, která pošle sílu na zadní kola v případě potřeby. Řidič dostane možnost volit různé jízdní režimy včetně permanentního 4x4 pro jízdu v terénu. Zajímavostí je provedení obou náprav zavěšením typu McPherson.

V nabídce má být na výběr 12 barev laků, sedm provedení interiéru nebo šestnácti až osmnáctipalcová kola v osmi různých designech.





Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Škoda Fabia PRODÁVÁ AUTORIZOVANÝ...
Škoda Fabia PRODÁVÁ AUTORIZOVANÝ...

r.v. 2007, naj. 174 000 km, LPG + benzín
99 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.