Italský turista: přerostlá pětistovka má 4x4 a devítistupňový automat

  • 8
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Je to "džíp" od Fiatu. Bez přehánění, technický základ je v letošní novince amerického Jeepu jménem Renegade. Italský Fiat 500X může mít pohon předních nebo všech kol, a taky devítistupňový automat. Konkurovat bude třeba i Škodě Yeti.

Fiat rozvíjí celou řadu modelů pojmenovaných 500, ty těží ze slávy ikonické pětistovky. Jenže už je to trochu ohraná písnička, roztomile zakulacené tvary a světla sedí k městskému mrňousovi, jak to ale bude slušet velkému autu v terénu, je otázka. Už by to chtělo vymyslet něco nového.

Každopádně to 500x sluší víc než velkoprostorové 500L. Novinka totiž trochu připomíná přerostlou původní pětistovku asi tak trojnásobně.

Fiat 500X

Podobu 500X se podařilo Fiatu utajit do posledních chvil před autosalonem. Italská novinka, která se bude vyrábět ve fabrice v Melfi, je dlouhá 425 centimetrů, vysoká 161 a široká 180 cm. Kufr je 350litrový.

K mání má být "městská" a "terénní" verze. Ta druhá by se mohla snad jmenovat 500X Cross, kvůli jinak tvarovaným nárazníkům má být o něco delší a se sportovněji vyhlížejícím interiérem. 

K mání budou verze s pohonem přední nápravy i "čtyřkolka", pro první, mechanicky jednodušší provedení, bude k mání i funkce Traction+, která má zvýšit prostupnost předokolky nezpevněnými cestami.

Prodej odstartuje s nabídkou třech motorů. Základním benziňákem bude 1,4 Multiair s výkonem 140 koní (předokolka s šestistupňovým manuálem), k tomu dva diesely - 160koňová 1,6 (předokolka) a 140koňový dvoulitr. Ten dostane pohon všech kol a jako první fiat devítistupňový automat.

Fiat 500X

 

Fiat uvede 500X na víc než sto trhů světa, na některé se dostane třeba ještě benzinový motor 1.6 E-torQ s výkonem 110 koní s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem. Dále pak  benzinové 1.4 Multiair s výkonem 170 k a také 184koňový Tigershark 2,4, oba motory s pohonem všech kol a automatem.

Nafťáky má doplnit 1.3 Multijet (95 k) a plánuje se i dvoulitr s manuálem. Pracuje se také na předokolce 1.4 Multiair s šestistupňovým dvouspojkovým automatem.

Pohon všech kol je provedený mezinápravovou spojkou, která pošle sílu na zadní kola v případě potřeby. Řidič dostane možnost volit různé jízdní režimy včetně permanentního 4x4 pro jízdu v terénu. Zajímavostí je provedení obou náprav zavěšením typu McPherson.

V nabídce má být na výběr 12 barev laků, sedm provedení interiéru nebo šestnácti až osmnáctipalcová kola v osmi různých designech.