Fiat Linea se premiérově představil koncem loňského roku v Istanbulu. Turecký a další trhy dále na východ jsou velkým odbytištěm tříprostorových aut. Čím od vyspělé Evropy dále na východ, tím větší obliba sedanů, u nás vládnou trhu hatchbacky, pro tureckého řidiče takové auto "bez zadku" ale není plnohodnotným autem. V Turecku mají v kategorii liney sedany 75% podíl.
Lineu vyrábí italská automobilka právě ve fabrice Tofas v Turecké Burse - ročně jich má odsud vyrazit do světa na 60 tisíc. Sedan odvozený z Grande Punta se má stát světovým autem, zanedlouho se tedy jeho výroba rozběhne i v Brazílii, Indii a Rusku. V Číně se má linea stát dokonce "strategickým modelem" Fiatu.
Designérům se podařilo na šarmantní tvary a proporce, použité s velkým úspěchem u Punta a Brava, vkusně připojit pětisetlitrový kufr. Na délku má linea 4560 mm, do šířky zabírá 173 a na výšku 150 centimetrů. Rozvor je 2600 milimetrů (Grande Punto 2519 mm).
Pod kapotou se objeví benzinové čtrnáctistovky a naftová jedna-trojka s výkonem 63 kW (85 koní). Dva benziňáky budou diametrálně odlišné. Osmiventilová 1,4 s výkonem 77 koní bude tvořit úplný základ, naopak ta druhá moderní přeplňovaná ze sebe vydoluje 88 kW (120 koní) a bude tvořit vrchol nabídky.
Fiat Linea v číslech |
délka x šířka x výška x rozvor: 4560 x 1730 x 1500 x 2600 mm |
Motory |
1.4 Fire 8v: max. výkon 77 k/57 kW, průměrná spotřeba 6,3 litru na 100 km, max. rychlost 165 km/h |
1.3 Multijet: max. výkon 90 k/66 kW, zrychlení 0-100 km/h 13,8 s, prům. spotř. 4,9 l/100 km |
1.4 16v T-Jet: max. výkon 120 k/88 kW, max. kroutící moment 206 Nm, max. rychlost 200 km/h, zrychlení 0 až 100 km/h za 9 s |
Pro Brazílii se ještě chystá verze 1.9 130 k Flexfuel, která jezdí na naftu s příměsí 22% etanolu nebo na čistý bioetanol.
Startovací cena by se podle prvních odhadů mohla pohybovat kolem 350 tisíc. Do prodeje vyrazí na podzim.