Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Fiat Punto nachytán v nedbalkách! Teď se čeká na šestnáctku

  12:40aktualizováno  12:40
Nový Fiat Punto je napjatě očekáván nejen na Apeninském poloostrově. Automobiloví paparazziové jej odchytili v plné nahotě, teď už jen zbývá vyčkat do frankfurtského autosalonu, kdy budou prozrazeny i technické podrobnosti. V kuchyni Fiatu se na příští rok připravuje také SUVčko jménem Sedici.
Fiat Punto

Fiat Punto | foto: http://img307.imageshack.us/img307/3741/42so.jpg

Léto rozhodně není v automobilových kruzích obdobím vhodným k lenošení.

Namísto povalování pod slunečníkem odlaďují inženýři v laboratořích bez oken čtyřkolovým novinkám poslední detaily před slavnostním odhalením na podzimním autosalonu.

Ten letošní poctí svou návštěvou Frankfurt nad Mohanem.

Občas vyrazí chystaná novinka na projížďku nebo na focení. To je pak zle, nezbedné objektivy fotografů číhají za každým rohem a fotky utajované automobilové celebrity jsou na světě.

Neubránila se ani nejnovější třetí generace Fiatu  Punto.

Temně červené punto si vyrazilo na vyjížďku bez jediného náznaku maskování, asi chtělo před nadcházející sezonou pořádně provětrat nový kabátek od Giugiara.

Auto na první pohled zmohutnělo, ostře řezané rysy stávající generace nahradily mohutné obliny nesoucí se v duchu letošní ženevské novinky Fiatu - cromy.

Oblý předek, malé usměvavé oči světel a nikterak velká, ale přesto výrazná mřížka chladiče s velkým logem Fabbrica Italiana Automobili Torino. Tak trochu připomíná Maserati, nemyslíte?

Třídveřové nafocené provedení dynamikou rozhodně nešetří, mohutný poslední sloupek, hostící "po puntovsku" umístěná zadní světla, to vše přidává karoserii auta na důrazu a síle.

Mimochodem, nebyla to právě první generace Fiatu Punto, která v roce 1993 přišla se zadními světly vertikálně umístěnými v zadních sloupcích auta? Vzpomenete si na jiné, ještě starší auto s takto umístěnými světly? Pište do diskuze pod článkem.

Strmě klesající spodní hrana bočních oken dělá z nového punta na pohled pekelně rychlé a nabroušené auto.

Na zádi minimalistických tvarů neruší madlo dveří, světla apod. V pravém dolním rohu zadních dveří trůní nové logo punta  - to jediné, co Fiat o nové generaci vozu oficiálně zveřejnil.

O parametrech nového punta se prozatím můžeme pouze dohadovat. Délka by měla být něco málo pod čtyři metry.

Italský automobilový server Infomotori mluví o nabídce sedmi motorů v ceníku punta. Nejslabší benzinová osmiventilová dvanáctistovka nabídne 65 koní (48 kW). Následovat budou dvě čtrnáctistovky o výkonech 80 a 95 koní (59 a 70 kW). Na vrcholu pak bude stát osmnáctistovka se 133 koňskými silami (98 kW).

POZOR! Další fotografie

Chystá se samozřejmě i pětidveřové punto

Dieselové agregáty, využívající technologii Multijet, začnou na třinácti stech kubických centimetrech objemu (90 koní = 66 kW), o stupeň výš bude 120 koňová devatenáctistovka (88 kW). Infomotori přidává ještě dieselový motor, který se vklíní mezi dva výše jmenované, o objemu 1,6 litru.

Fiat chystá šestnáctku pro olympiádu

Turínská automobilka chystá svého zástupce i do třídy aut pro volný čas, která se cestou necestou škrábou všemi čtyřmi.

Auto kategorie SUV s pohonem 4x4 se podle italského automagazínu Quattroruote bude jmenovat Sedici, v překladu šestnáct. Těm, kterým stačí hrát terénní "drsňáky" jen naoko, poslouží i verze s pohonem předních kol.

 4x4 = sedici (šestnáct)

Italové na projektu spolupracují s japonskou automobilkou Suzuki. Nepotvrzené informace říkají, že by se auto mělo stát oficiálním vozem Turínské zimní olympiády. Což by znamenalo, že s přípravou šestnáctky Italové právě finišují.

Italsko-japonské SUVčko by mělo vyjíždět z maďarské fabriky Suzuki pod značkami Fiat i Suzuki.

O mechanickou stránku projektu (podvozek, pohon 4x4) se postarají Japonci, motory pak mají na starosti technici italské automobilky.

Fiat Sedici bude dlouhý čtyři metry a deset centimetrů. Světlá výška bude záviset na tom, zvolí-li zákazník verzi s pohonem všech kol, nebo se spokojí pouze s pohonem těch vpředu.

Auto postavené na prodloužené platformě Suzuki Swift dostane motory 1,5 a 1,6 litru s výkony 99 a 107 koní (73 a 79 kW). Příznivci dieselu sáhnou po 1,9 litrovém agregátu s výkonem 120 koní (88 kW).

VÍCE FOTOGRAFIÍ ZDE

Zdroj: Quattroruote

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Najdete na iDNES.cz